• Visa08

Vad ångrar ni-efterklok...tråd 2

Är det ingen mer som saknar denna länk, tyckte den var toppen!!

Vad ångrar ni-efterklok....
    Här kommer förhoppningsvis fortsättningen! :D

Jag gifter mig nästa år så jag har inte hunnit ångra något än men vill gärna ha massor av tips och kloka ord!! :) :)

Hoppas många hittar hit igen!

Här är förra tråden:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2326992.html

• Svar på tråden Vad ångrar ni-efterklok...tråd 2
  • Fru Blåsippa

Vi hade bett släktingar och vänner att hälla upp vin och snaps, det enda jag skulle ha gjort annorlunda är att vi skulle ha bett dem att ställa resterande vinet på bordet efter sista upphällningen. Låter som en petitess förstås, för alla fick så mycket dricka de önskade, men nu fick vi hälla ut vinet när festen var slut, så det hade varit roligare om det hade gått åt istället.

• Limegrön

Kom just på en sak till...
    Vi hade en marskalk och två tärnor som gick bakom oss fram till altaret. Ena tärnan gick bredvid marskalken och den andra tärnan bakom de båda andra.
    Tärnorna och marskalken gick så nära bakom oss, att de knappt syns.
    På ALLA bra foton (som inte är alldeles suddiga) så kan man skymta en av tärnornas axel bakom marskalken. (Den andra tärnan skyms av brudgummen). Konstigt, de hade ju ändå ganska stora kjolar, så man kan ju tycka att en liten tygbit skulle sticka fram någonstans. Men det är som om de inte existerar!

• Rosalia

Jag är supernöjd med vårt bröllop, men buketten hade inte den färg på rosorna som jag hade önskat. Sånt kan vara bra att få se innan. Dessutom glömde jag ta med den till fotograferingen (!). Vi skule också ha reserverat mer tid till fotograferingen innan. Lycka till alla ni som har det kvar!

• Limegrön

Här är en till som glömde blommorna till fotograferingen... Vi hann ta några kort innan tärnan kom rusande med buketten!

• Sara.80

Jag ångrar att vi inte bokade fotograf tidigare så vi kunde ha fått den vi egentligen ville ha. De bilder vår fotograf tog är visserligen okey, men jag undrar ändå inte om det hade blivit mer känsla i den andra fotografens bilder. Dessutom, så här i efterhand inser man att bilderna är en av de saker som är viktiga även efter bröllopet!

• scottishwife

vi skulle ha skippat efterrätten till 3-rättersmiddagen och bara haft tårtan och kaffet som dessert. alla var så mätta så det hade räckt med bara tårtan

camrab.weddingannouncer.com

• lottentotten

Jag ångrar lite att vi tog den prästen som vi gjorde, en pensionerad präst som tyvärr glömde bibelläsningen, ena solosången och pussen! Bibelläsningen läste han själv, sången fick vi ta tillsammans med den andra solosången och pussen blev utanför så det var ju ingen större fara men ändå kändes det lite snopet! Dock, han var mycket uppskattad av alla våra gäster, han var inne och skakade hand med alla innan och dem han inte nådde i bänkarna hejade han på. Och han höll ett uppskattat tal under middagen och pratade med flera av våra bröllopsgäster.
    Men jag kan inte låta bli att undra om tjänstgörande prästen hade varit bättre.

Annars missade vi att fotografera oss tillsammans med våra familjer, även om jag tänkt på det innan! Och vi skulle gett lite tydligare instruktioner till vår "hobbyfotograf" om hur han skulle fotografera alla gäster.

Men allt är eg småsaker i sammanhanget. Vi blev gifta och hade jättekul under hela dagen, även om vårat tält utanför bygdegården blåste sönder, frisyren blev svindyr (och blåste nästan sönder) och halva buketten blåste iväg innan vi gick in i kyrkan!
    Mest nöjd är jag över att vi valde den fotograf vi gjorde även om det kändes som mycket pengar att lägga, dem få kort jag sett än så länge känns super

• Visa08

Tack för alla fina tips! Hoppas de fortsätter komma ;)

• September mys

fy jag hade tyckt att det var elekt, ska nog ta tillbaka våra extra nycklar eller ge onda ögat så ingen törs *haha*

Whirlie skrev 2007-09-12 14:44:58 följande:
    Nu är mitt bröllop överstökat och jag ångrar INGENTING, eller jo en sak. Om jag skulle göra om det igen så skulle jag nog INTE ge vår lägenhetsnyckeln till de av våra vänner som bor närmast (i samma kvarter). Vi gifte oss på annan ort och åkte redan på torsdagen, de åkte till festen på lördag förmiddag. Tyckte vi var jättesmarta som gav dem våra reservnycklar så de kunde ta med allt vi ev. glömt. Och bara därför så glömde vi naturligtvis ingenting (och vad är odsen för detta??).MEN när vi kom hem igår efter att ha spenderat några lunga dagar på spa så upptäcker vi att NÅGON möblerat om HELA vår lägenhet. Soffan står i köket och köksbordet har fått en ny plats framför TVn, glas och porslin har bytt plats i skåpen, kökslådorna är huller om buller, kylskåpet är HELT i oordning, det ligger kottar i sängen, alla lampor är urskruvade, skor och jackor ligger i arbetsrummet, toasittsen är avmonterad och gömd - tog oss säkert en timme att hitta den (i städskrubben bakom dammsugaren). Vi ömsom skrattade, ömsom suckade och ömsom gnällde. OJ vilken möda de lagt ner på att överaska oss! Vi som var så glada att ingen micklat med bröllopssviten eller bilen i lördags! *suck*.Så tänk er för innan ni ger bort nycklarna!
  • Bloomsterflikkan

Hej

Jag ångrar att vi inte hade en videokamera till som backup i kyrkan för videokameran som filmade lade av mitt i. Vi hade pratat om att ha 2 och allt var ordnat för videokamera 2 men de som skulle haft med den glömde bort det och vi påminde inte tillräckligt tydligt. Mycket tråkigt för vigseltalet som prästen höll i slutet var helt fantastiskt och inget som han hade skrivit ner tyvärr. Måste försöka minnas det istället.

Vi gick in i kyrkan lite för tidigt, skulle ha väntat lite längre innan vi gick in.

Sen skulle vi inte stängt av musiken så abrupt (vi spelade från dator) när festen var över utan bara skruvat ner musiken.

Vi skulle nog valt en annan typ av resa som bröllopsresa och bara åkt någonstanns och slappat på en strand. Vi planerade in lite för mycket aktiviteter på vår resa så det blev lite stressigt och inte alls bara avslappningsmys.

Vi får väl ta igen resan på någon annan resa istället.

Annars var det mesta helt perfekt. Vi gjorde som vi själv ville och inte som alla andra ville och tyckte.

Svar på tråden Vad ångrar ni-efterklok...tråd 2