• Ladye

Min mamma vill ha vit klänning på sig på mitt bröllop=(

Jag är så suuuuur.
    Min Mamma har köpt " en jättefin ivoryfärgad, vadlång klänning " till mitt bröllop.
    Och gissa vad bruden vill ha på sig.
    En jätte fin ivoryfärgad vadlång klänning....
    Det är för f-n helgerån att ha vit klänning på sig som gäst på ett bröllop.
    Och när jag sa att det får du inte ha.
    Då säger hon att det tänker hon ha i alla fall.
    Jag menar hur respektlöst är inte det?

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min mamma vill ha vit klänning på sig på mitt bröllop=(
  • rocketqueen

Okej, ja då handlar det helt enkelt om att vi har en annorlunda syn på vad som är orimligt och inte. Jag tycker att det är fullkomligt orimligt att bestämma vad mina inbjudna gäster ska ha på sig.

• Miss (snart mrs) A

Hihi, ok, tur att vi alla är olika, annars hade det ju varit jäkligt trist

• rocketqueen

Ja, jag håller verkligen med! Fast brudparet har nog lite mer tur med dig som gäst... :D

• Ladye

Jag tror jag ska försöka prata med henne...
    Jag vart bara så besviken.
    Sen ska jag nog be henne skicka en bild så jag ser exakt hur den ser ut.
    Om hon har kofta och något snyggt skärp i midjan eller nått...
    Då kanske det inte gör så mycket.
    Även om jag vill vara den enda med vitt...

• skördefest07

Det är ju faktiskt din mamma som får skämmas på bröllopsdagen då de flesta andra som går på ett bröllop vet att man inte klär sig i vitt!! Vill hon känna sig du så är det ju upp till henne. Men hoppas hon ändrar sig för din skull..,

• rocketqueen

Ladye, hoppas att det ordnar sig för dig. En lugn och trevlig kommunikation kan ordna mycket, så jag hoppas att det fungerar även i det här fallet.

I vilket fall önskar jag dig ett supertrevligt bröllop!

• Ladye

Ja asså bröllopet är ju inte föräns nästa sommar. Så jag har ju tid att tjata på henne.
    Och hon tid att ångra sig.
    Jag bara önskar att hon förstod att man inte ska ha vitt på sig...

• Duchess

Jag tycker att det är helt okej att ha vitt på ett bröllop - men bara om man kollat av detta med brudparet först. En av mina svägerskor hade en vit klänning och grön sjal, vilket jag tyckte var helt okej.

Det respektlösa och upprörande är att hon struntar i din uttryckliga önskan om att få vara den enda som är klädd i vitt på ditt bröllop. Det är inte alls en orimlig önskan. Hon har gott om tid på sig att fixa andra kläder.

Och som många redan sagt - om hon inte gör det så är det hon som kommer att få skämmas. Inte du.

• M.O:s älskling

nääääe , jag tycker synd om mamman... hon vill väl oxå känna sig fin:)på mitt bröllop ska ALLAå ha vita kläder och vita smokingar så slipper jag det problemet:)

hihi men då kommer väl MIN mamma med en mörkröd klänning:)

• M.O:s älskling

asså :) jag bara "drömde iväg" om mina vita smokingar:)ska bara få min älskling att fria först så får vi se:):) haha nä jag skippar det helt, min släkt e lite söliga när de äter:) men guuu va jag skriver strunt .
    hej hej

• a02270

Kommer ni ihåg den filmen med JLO och Michael Vartan? sv.wikipedia.org/wiki/Monster_till_sv%C3%A4rmor

Se den filmen med henne, så kommer hon inse hur dum hon är ;)

Eller visa Magdalena Ribbings kolumn till henne.

Lycka till.

• sharya

Annars får du väl försöka göda upp mamma så hon inte kommer i klänningen när det är dags....;-D

Svar på tråden Min mamma vill ha vit klänning på sig på mitt bröllop=(