• Ladye

Min mamma vill ha vit klänning på sig på mitt bröllop=(

Jag är så suuuuur.
    Min Mamma har köpt " en jättefin ivoryfärgad, vadlång klänning " till mitt bröllop.
    Och gissa vad bruden vill ha på sig.
    En jätte fin ivoryfärgad vadlång klänning....
    Det är för f-n helgerån att ha vit klänning på sig som gäst på ett bröllop.
    Och när jag sa att det får du inte ha.
    Då säger hon att det tänker hon ha i alla fall.
    Jag menar hur respektlöst är inte det?

Vad ska jag göra?

• Svar på tråden Min mamma vill ha vit klänning på sig på mitt bröllop=(
  • Tingaling

Ingen aning vad du ska göra eftersom jag inte känner din mor. Men du kan ju alltid försöka att upplysa henne om lite etikettregler.

Men lyckas ni inte lösa det innan bröllopet tror jag att hon kommer få skämmas på er stora dag. Inte du.

Sen så kommer du få all uppmärksamhet i vilket fall som helst. Du kommer stråla som bara brudar kan och då glömmer alla din mammas klänning!

• Virvel

Om min mamma skulle göra så så skulle jag skita i att bjuda henne.
    Förstår om du blir arg och besviken.

• Mitziemoe

Usch va svårt... Jättesvårt att sätta sig in i en situation sådär.. men förstår inte varför hon inte godtar din önskan om att vara den enda med en sån klänning... Jag skulle ha blivit jätteledsen... försök prata med henne igen... det e väl det enda jag kan komma på. Lycka till

• Tyche

Om din mamma inte vill respektera din önskan om klänningen, trots att du upplyst henne om att det finns etikettregler, så skit i det. Ingen kommer bry sig om vad hon har på sig - det är ju ER dag, det är er alla kommer titta på.
    Om någon ens tänker på hennes klädsel, så är det bara pinsamt för henne själv!

• Zozo

Tja, jag tycker ärligt talat inte det är sa farligt. Ingen kommer att tro att hon är bruden för de ser ända bara dig!
    Min syster hade exakt samma färg som jag (en speciell röd nyans) men det var ingen som tog fel och jag kände mig definitivt inte mindre som en brud fôr det.
    Trist att hon inte lyssnar när du ber om det dock. Kanske du kan testa att förklara lugnt hur du känner det?

• skördefest07

jag skulle åka hem o klippa sönder hennes klänning om hon inte fattar vad jag sa till henne!!! Lycka till!

• Tula_Backe

Så gör man inte, det är att bryta mot alla regler som finns. Att hon dessutom inte respekterar dig tycker jag är riktigt fult. Hur kan hon ens tänka tanken att komma på ditt bröllop i en sån klänning om din ska se ut så?
    Min mamma skulle kunna göra detsamma....

• Waersta

Gah! Hoppas verkligen att hon tar sitt förnuft till fånga och ändrar sig. Mycket dåligt!!

• anne på grönkulla

En trist historia. Men förutom att portförbjuda henne (vilket jag antar att du inte vill! och vilket inte skulle lösa nåt alls utan bara göra ont värre) så har du inte så många alternativ om hon inte tar sitt förnuft till fånga. Vet hon hur lik din klänning den är?

Faktum är att var och en skäms för sig själv och på ert bröllop är det henne folk kommer kolla konstigt på - inte dig.

• MKD

För min del spelar det ingen roll om alla skulle haft vitt på sig ;) bryr mig inte så mkt om traditioner/seder/bruk kalla det vad ni vill. Men om DU vill att gästerna ska följa en klädkod och inte respekterar den, ja då kan man ju undra varför man väljer samma typ av färg/klänning som bruden. Hoppas ni kan komma överens.

Svar på tråden Min mamma vill ha vit klänning på sig på mitt bröllop=(