Inlägg från: Bröllop 2008 |Visa alla inlägg
  • Bröllop 2008

    Malmö/Lund med omnejd-bröllop080809?

    Hejsan, Vi ska gifta oss i Malmötrakten! Datumet kommer förmodligen bli 23/8. Vi har inte helt bokat festlokal/kyrka än, är du klar med festlokal och kyrka?

  • Bröllop 2008

    Var inne och kollade på Översten - WOW vilken utsikt!

  • Bröllop 2008

    Vi ska snart åka ner till Malmö(bor inte där nu) och besöka festlokaler och kyrkor. Det ska bli såå roligt!

  • Bröllop 2008

    Då är det ju perfekt att ha festen där! Då får de se Malmö ordentligt! I den lokalen får ni inte med egen dricka eller hur.
    Vi tänkte spara in lite pengar på vin/öl och ta med oss det själva.

  • Bröllop 2008

    Vi vill gifta oss i Malmötrakten, eller runt där.
    Funderar på ett ställer i Svedala och ett i Vellinge. Men vi tänkte kolla fler ställen innan vi åker ner.

    Många kompisar/släkt kommer behöva bo över. Vi tänkte att det är bäst att de bor i Malmö, så hyr vi en buss som tar dem fram och tillbaka.

    Nä usch - det är fasan - att många ska bli fulla..

  • Bröllop 2008

    haha ja, kan bli roligt om de inte kommer överens

    Jag tänkte lägga med olika alternativ på hotell i Malmö (olika prisklasser) i inbjudan till bröllopet.

  • Bröllop 2008

    Va härligt att du bokat så mycket!! Har du varit på salongen Schampo tidigare? Ska de sminka dig också?
    Jag vet ingenting om frisörer i Malmö, jag tycker det är jätte svårt att veta vilka som är bra.

    När har du bokat manikyren, dagen innan? Har du varit där tidigare?

    Håller med dig! Heja Malmö!! Vi planerar att flytta dit om 1 eller 2år.

  • Bröllop 2008

    Jag ska bara ha röda rosor i min bukett, jag funderar på om jag ska göra den själv. Jag är absolut inte så pysslig av mig men röda rosor och ett vitt sidenband där man håller - det kanske jag ska klara av.. men jag vet inte om det blir fint.. Kanske får prova ngn gång innan

  • Bröllop 2008

    Hejsan! Va bra, vi ska ner till till Malmö i slutet av Oktober då ska vi runt och kolla på massa ställen. Tror du man behöver boka frisör nu? Det är kanske bäst, annars blir alla bra uppbokade.. Ska ringa till Schampo och Nails

    Ja, haha det känns skönt att hon är lite av en "brat" och har rekommenderat ställena - då vet man att de är bra!

    Tack för tipset - band hela vägen ska jag ha

  • Bröllop 2008

    Tar du med dig eget löshår eller tar du det hos henne?
    (jag har aldrig haft löshår)

  • Bröllop 2008

    Ok, jag ska nog ringa till Schampo & Nails imorgon och prellboka

    Vet du om de sminkar på Schampo, så jag slipper gå ngn annastans när jag är fin i håret

  • Bröllop 2008

    Ok, ska ringa Schampo imorgon. Det är bra att hon gör en provuppsättning så att man vet på ungefär hur det kommer ser ut. Ja, det är säkert fler som har frågat efter sminkning så hon vet nog var jag ska vända mig.

    Du eller din kompis vet inget om Head on, de har både hår och smink och blev rekommenderat av en här åp BT. Tänkte om din kompis sagt ngt om dessa?

  • Bröllop 2008

    Hej SacredHeart, jag ringde till Schampo men hon ville inte ta en bokning så långt fram som den 23/8. Hon sa att jag skulle ringa tillbaka i feb/mars, fick du boka för att din kompis brukar klippa sig där?
    Hur långtid innan ska man boka, tänk om det är uppbokat när man väl sätter igång i feb/mars.

  • Bröllop 2008

    Ja, hon var trevlig. Hon fick mig bara att känna mig lite dum att jag är ute i så god tid Men det är ingen fara! När man ska gifta sig blir man ju helt uppslukad av all planering och helst vill man ha allt klart direkt

    Jag får höra av mig efter nyår igen!

  • Bröllop 2008

    Hejsan Gizmos, kul att du också hittade hit

    Har ngn av er bokat florist? Isåfall var, har ni ngra tips om ngn bra florist i Malmö?

  • Bröllop 2008

    Bokade Larsson & Lange idag för min håruppsättning! Jag har aldrig varit där då jag inte bor i Malmö, men jag blev varmt rekommenderad att ringa till dem. Hoppas det blir bra!
    Men som tur är så får man en provuppsättning innan!

Svar på tråden Malmö/Lund med omnejd-bröllop080809?