• 1111

    Malmö/Lund med omnejd-bröllop080809?

    Hej1
    Är det någon som gifter sig nere i Lundatrakten/ Malmö 080809?

  • Svar på tråden Malmö/Lund med omnejd-bröllop080809?
  • Bröllop 2008

    Vi vill gifta oss i Malmötrakten, eller runt där.
    Funderar på ett ställer i Svedala och ett i Vellinge. Men vi tänkte kolla fler ställen innan vi åker ner.

    Många kompisar/släkt kommer behöva bo över. Vi tänkte att det är bäst att de bor i Malmö, så hyr vi en buss som tar dem fram och tillbaka.

    Nä usch - det är fasan - att många ska bli fulla..

  • SacredHeart

    Jo, bo i Malmö för våra gäster, det tänker vi åxå. Har dock inte riktigt bestämt för hotell eller bli inhysta hos släktingarna...hehehehe (toppen om de inte kommer överens!) hehehehe

  • Bröllop 2008

    haha ja, kan bli roligt om de inte kommer överens

    Jag tänkte lägga med olika alternativ på hotell i Malmö (olika prisklasser) i inbjudan till bröllopet.

  • SacredHeart

    Nu har jag prel. bokat det mesta (för mig iaf) håret, manikyren och blommorna (inkl. corsage och tärnblommor) tårtan har jag mailat Hollandia om idag och Översten tar vi nästa gång vi åker ner känns så skönt att vi är på väg nu Håret ska jag fixa på Schampo, hos Emmy och naglarna på Nails, hos Diana och blommorna hos Jourblomman Jag märker en stoor skillnad på människorna i Malmö: Alla är så trevliga!!!! Jag jämför med de här uppe i Stockholm...Vilken skillnad alltså! HEJA MALMÖ!!!!

  • Bröllop 2008

    Va härligt att du bokat så mycket!! Har du varit på salongen Schampo tidigare? Ska de sminka dig också?
    Jag vet ingenting om frisörer i Malmö, jag tycker det är jätte svårt att veta vilka som är bra.

    När har du bokat manikyren, dagen innan? Har du varit där tidigare?

    Håller med dig! Heja Malmö!! Vi planerar att flytta dit om 1 eller 2år.

  • Bröllop 2008

    Jag ska bara ha röda rosor i min bukett, jag funderar på om jag ska göra den själv. Jag är absolut inte så pysslig av mig men röda rosor och ett vitt sidenband där man håller - det kanske jag ska klara av.. men jag vet inte om det blir fint.. Kanske får prova ngn gång innan

  • SacredHeart

    Bröllop 2008: Jag blev rekommenderad dessa ställen av en tjejkompis till min blivande, hon vet verkligen var man ska gå och inte gå Hon är lite av en Brat vilket är toppen i vissa lägen hihihi, och hon ska också sminka mig hos frisören vilket är skitbra Jag har aldrig varit på dessa ställen tidigare, varken Schampo eller Nails, men hon på Schampo ville göra en provuppsättning(utan löshåret då)i vår någongång och manikyren dagen innan, ja
    Så kolla med Schampo och Nails, vetja Emmy på Schampo och Diana på Nails Urtrevliga tjejer

    Om dina rosor: kanske band hela vägen nerför stjälken?? Så blir det nog lättare att hålla i den?? Jag vill ha pärlor i mitten på mina röda rosor också, tycker det är fint Kanske ngt för dig också?

  • Bröllop 2008

    Hejsan! Va bra, vi ska ner till till Malmö i slutet av Oktober då ska vi runt och kolla på massa ställen. Tror du man behöver boka frisör nu? Det är kanske bäst, annars blir alla bra uppbokade.. Ska ringa till Schampo och Nails

    Ja, haha det känns skönt att hon är lite av en "brat" och har rekommenderat ställena - då vet man att de är bra!

    Tack för tipset - band hela vägen ska jag ha

  • Bröllop 2008

    Tar du med dig eget löshår eller tar du det hos henne?
    (jag har aldrig haft löshår)

Svar på tråden Malmö/Lund med omnejd-bröllop080809?