• kassandra

Gifta sig sommaren 2008 ?

Hejsan jag undrar om någon ska gifta sig sommaren 2008 vore kul att bytta ideer.Man har så många funderingar .........

• Svar på tråden Gifta sig sommaren 2008 ?
  • järvedsullis

Vi gifter oss också den 28 juni, i Örnsköldsvik

• Mitziemoe

Oj va ett tag sen jag var inne på den här tråden...
    Jag har hittat skorna men har ångest över klänningen... Får se hur det går... det e ju jättesvårt! Hoppas att det går bra för dig!

kassandra skrev 2007-08-24 18:35:05 följande:
    Mitziemoe :går det bra att hitta någon klänning jag tycker det är så svårt . Och först måste man hitta skorna vilket är så svårt vill ha vita mormorskängor . Ja oj vad man jagar upp sig. : )
  • BlivandeFruJohansson

8 juni här I Norrköping..

• BlivandeFruJohansson

Ska va 28 juni!!

• snofsan

yeah :P

vi ska gift oss den 30 augusti 2008 :P

• BlivandeFruJohansson

När skickar ni ut era inbjudningar???

• Ankan81

Vi gifter oss den 28 Juni, så vi tänkde sända inbjudan någon gång i mitten på feb.. Typ några dagar före Alla Hjärtansdag...

• BlivandeFruJohansson

Vill me skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag

• SusanneLee

26 juli i Leksand! :)
    Vi planerar att skicka ut "spara-datumet-kort" till våra långväga gäster någon gång under senhösten/tidig vinter. Vi kommer att ha en del gäster från utlandet, bland annat England och Afrika. Själv inbjudningarna får bli lite senare, men kring Alla hjärtans dag låter som en bra idé!

• BlivandeFruJohansson

SusanneLee:

va skriver ni på kortet "spara-datumet-kortet"?? Att ni ska gifta er eller? Har aldrig hört om de förut..

• SusanneLee

Det är ganska vanligt i USA, save-the-date. Man kan skriva något lite enkelt bara, som:

Vi gifter oss lördagen den 26 juli.
    Inbjudan och mer detaljer kommer längre fram.
    Susanne & Lee.

eller

Boka den 26 juli 2008
    i almanackan redan nu
    för då gifter vi oss.
    Mer detaljer och
    Inbjudan kommer senare.
    Susanne och Lee

Det finns en hel uppsjö med saker man kan skriva. Det är bra för framför allt våra långväga gäster, så att de kan ordna ledigt, boka biljetter och hotell etc. Och så kan man få lite feedback på om folk kan komma det datumet eller inte.

• Joji

Man kan väl även skriva att de bara ska spara datumet, men inte vad som ska hända? De flesta fattar väl ändå men...

Vi funderade lite på att skicka ut sådana, men gör nog inte det. Ska gifta oss 12 Juli, skickar inbjudningara så att de är framme på alla hjärtans dag!

• jo hart

Joji: vi ska oxå gifta oss 12 juli!

Vilken fantastisk idé att skicka ut inbjudningarna till alla hjärtans dag- det blir det för oss oxå! Men hur ska de se ut? ajaj det blir nästa fundering- det är så mycket å tänka på alltså- tur att man är ute i god tid! Å va roligt å hitta en sida med fler som har liknande datum så vi kan bolla idéer å så.

kram till alla blivande brudar!

• Bellanote

jag gifter mig med den 28 juni.

saker jag har klart
    Klänning (köpt)
    Kyrka och lokal (bokad)
    Frisör (bokad)

det var la allt bara 8 månader kvar

• Smurfani

Hej!
    Jag och min fästman ska gifta oss den 7 juni 2008.
    Det enda som är klart är kyrka, festlokan och präst.

Jag undrar om det är någon som har förslag på vegetarisk meny? Vi har nämligen tänkt ha hela middagen veggo.

/S

• SusanneLee

En vegetarisk buffé kanske? Ananrs finns det en massa recept på t.ex. www.ica.se eller www.milda.se eller sök på internet, typ www.google.se så hittar ni säkert något! Finns säket några tips i någon tråd här på BT också!

• BlivandeFruJohansson

Har idag bokat catering & allt som vi ska ha från dom

Svar på tråden Gifta sig sommaren 2008 ?