ramlösa
jag är tämligen säker på att det handlar om okunnskap. Om man kollar dom vanliga affärerna, dvs albrekts, guldfynd, smycka, hallbergs så är deras okunnskap bland personalen enormt stor. Har frågat mig runt och stått på mig, då har det verkligen visat sig hur okunniga dom är, man frågar en tjej (det är oftast en tjej), hon vill inte svara, man står på sig och frågar igen, då efter några om och men så ropar hon på en äldre kollega som hummar lite och säger tillslut... men du, kolla i den gröna pärmen, eller hmm det kanske va den svarta, den står där inne någonstans, o så pekar dom bakåt förådet.
Tjej nummer 1 går slött och disträ in och suckar lite, kommer ut med ett gäng pärmar och börjar bläddra förvirrat på måfå. När dom blädrat ett par minuter och är redo att säga, nä det finns inte och man pekat lite i pärmen och bett dom kolla både längre bak och längre fram så brukar tillslut ett blad med massa nummer dyka upp från schalins eller en annan stor tillverkare.där brukar tydligt på rader stå ringarna angivna i nummerordning efter produktnummer, och till höger brevid i spalter brukar finnas angivet.
-pris för ringen i rödguld upp till storlek 18
-pris för ringen i rödguld över storlek 18
-pris för ringen i vitguld upp till storlek 18
-pris för ringen i vitguld över storlek 18
-tilläggspriser för kvalitet tw.vs
tro mig det är en låååång väg för att få dom att plocka fram den där pärmen med uppgifterna, men står man på sig så brukar det visa sig att någon äldre kollega på jobbet vet om pärmen och sett den någon gång för typ 10 år sedan när det senast kom in en så "besvärlig" kund som undrade.