• 071023 2

mysträning - vad tycker ni?

Hej.

Ni som befinner er på olika gym. Jag har en fundering kring en grupp träningsmänniskor. Dom är väldigt fascinerande.

Man hittar dom på cyklar, löpband, trappmaskinerna osv...

Dom har med sin vattenflaska och lilla handduken och en bok. Det sistnämnda verkar vara den viktigaste delen i deras träning.

Kan någon förklara vad dom tränar när dom sitter där på cykeln och trampar runt, läser bok, tittar på andra och ser helt oberörda ut. Dom tar inte i utan dom andas precis som vanligt. Vad gör dom där?? Mystränar dom? Eller tror dom verkligen att dom konditionstränar? Färgen i ansiktet är densamma som man ser på folk som sitter på fik eller hemma i soffan.

Någon annan som har haft en liknande fundering?

Tycker mest att det verkar vara waist of time.

• Svar på tråden mysträning - vad tycker ni?
  • Pomodoro

ramlösa:
    Har inte last hela traden, men det ar ju samma sak som att undra varfor folk laser deckare eller veckotidningar nar man kan fordjupa sig i Kafka.
    Forresten:
    waste of time heter det, inte waist (midja) of time. Brukar inte klaga pa folk som stavar fel annars, men har var det ju lite roligt.

• 071023 2

2007-08-08 20:56 Pomodoro

ja och varför skulle man inte kunna reflektera över en sån sak? Förstår faktiskt inte vad du menar...

Grattis du har hittat stavfelet, funderade just varför ingen har påpekat det! Du har vunnit en rockring! GRATTIS

• Buslinna

Jodå, det felaktiga användandet av ordet waist påpekades redan i början av tråden.

• 071023 2

2007-08-09 00:06 Buslinna

Oj, missade jag verkligen det??!! shit det var ingen god uppmärksamhet av mig. Bra Buslinna att du håller koll!

*klappar dig på axeln*

• Bröllopstokiig

På mitt gym finns en regel om max 10 min på konditionsmaskinerna vid kö.

• 071023 2

2007-08-09 13:12 Fea

bra där!

• Therése

Det här var en lustig tråd!

Tja - från en person som brukar värma upp inför styrketräning på cykel med bok - boken har jag för att jag tycker det är så fantastiskt tråkigt att bara sitta och trampa och stirra rakt ut i luften. Det får själva uppvärmningsdelen att bli lite roligare. Det betyder däremot INTE att jag sitter och slötrampar - hög intensitet på träningen kan man få även om man låter hjärnan fokusera på annat än själva trampandet.

• Pomodoro

Vet inte om det papakats, men man branner ju fett vid lagintenstiv traning. Under en femtimmars promenad andrar jag inte ansiktsfarg, men branner en jakla massa kalorier.

• 071023 2

2007-08-09 18:49 Pomodoro

jaha, vad har du för snittpuls under den långpromenaden?

Svar på tråden mysträning - vad tycker ni?