Stockholmsbrudar 2008
En tråd för alla Stockholmsbrudar 2008.
En tråd för alla Stockholmsbrudar 2008.
Hej!! Lite tjatig kanske men här är en ny blivande brud.. Vi gifter oss 080816.. Ska bli sååå spännande. Det blir en lång väntan med mycket planering... Vi har bokat kyrka och lokal, bara resten kvar!!
Hej! Jag begöver verkligen råd från er....
Jag har fått ett problem, har tänkt att gifta mig den 31 maj men så ringde kyrkan förra veckan och berättar att då är det Stockholm Maraton , vi har tänkt Engelbrekts kyrkan och sedan lokal på andra sidan vallhallavägen men vallhallavägen är ju avstängd denna dag,
Tror ni det går att lösa eller ska jag byta datum??
marie75: Här är en Stockholmsbrud till som ska gifta sig på annan ort, Visby.
Snowie: Jag tror absolut du kan hinna planera. Fördelen med februari är att inte så många gifter sig... Vi ska gifta oss den 2:a februari.
Vi har bokat vigsellokal, festlokal, hotell, vigselförrättare, maten är pågång, kappan är färdigsydd och klänningen är i planeringsstadiet...jo, just ja, inbjudningarna ska läggas på lådan imorgon...
Gotland-08, å vad mysigt!! Jag har varit i Visby nu i helgen och kyrkan där är ju bara såå vacker! En liten dröm för oss var att vi skulle kunna bjuda alla vi vill över till Visby för vigsel, fest och boende. Men... det har vi alls inte råd med så vi gifter oss här hemma i Stockholm istället.
Brud-08, ja, det låter ju onekligen klurigt med kyrka och lokal på varsin sida om en avstängd väg. Kan man gå runt på något sätt eller är det avspärrat mycket runt omkring?
Vägen är öppen mellan 14:45 och 15:30 och vi hat tänkt att ha vigsel vid 14:oo tror ni dt funkar, eller blir det stressigt???
här är en som gifter sig 30/8-2008..
har bokat:
kyrkan
präst
kantor
festlokal
samt fixat klart:
brudklänning
haha.. tur att man har långt kvar..
känns skönt att ta lite i taget.
Brud-08. Drt kommer du att hinna galant! Ni kan ju skriva i inbjudan att det är som det är och att gästerna får befinna sig på rätt plats en viss tidpunkt , annars kan det vara trixigt att komma över vägen. Eller så. :)
Monken: Visst är Visby fint Vi ska inte vigas i kyrkan utan i Helge And, en gammal ruin som ligger väldigt nära domkyrkan.
Informerar man hinna borde det lösa sig tycker jag.. Ska kanske kolla av md fotografen bara så i hinner med sånt också..