Någon som gifter sig aug 2008?
Ja någon?
Kanske kan prata om allt, hjälpas åt? Tipsa osv
Ja någon?
Kanske kan prata om allt, hjälpas åt? Tipsa osv
Jeenny; ja på inbjudan Vet inte.. trir i feb redan. Eller mars.. kan inte bestämma mig.. Ni då?
Hoffsan: så bra! Några tips att dela med dig?
Jo jag delar gärna med mig men nu e det iofs vad jag o sambon tyckte och som tex många andra säkert tycker tvärt om men men...Det var väldigt flott på ett slott i närheten där vi bor med mycket god mat och trevlig dans. Så här tyckte vi:
. Absolut inga barn under middagen. Tyckte det var jättestörigt när folk höll tal och barnen jolrade i bakgrunden.(och då var det endast 5 barn)
.De hade inga vigselprogram vilket jag saknade.
.För lång väntan mellan champangeskålen och middagen. Stod i över 1 timme rakt upp o ner. Föredrar när brudpar fotas innan vigslen.
.Toastmastern/toastmadamen gjorde ett jättebra jobb så jag tror det är viktigt att man väljer personer som verkligen passar till det uppdraget.
. Brudparet fick en limosine som överraskning från festen till hemligt hotell. Det tyckte jag var en trevlig grej.
.Festhäftet var det lagom mycket i. Inte jättemånga sidor med en massa dikter o annat som folk inte orkar läsa ändå.(då ska man ha väääldigt tråkiga bordsgrannar i såfall)
.Vi kommer strunta i att gifta/sambos inte ska sitta vid samma bord osv för det tror vi kommer bli roligast.
.De hade riktigt band som spelade och det är suveränt! Går inte att jämföra med tex en Dj.
Vi har funderat mycket på om vi ska ha betalbar eller fri bar. De hade gjort som så att de hade köpt in 3 olika sorters sprit typ Baccardi vattenmelon, hallon och vanlig vodka samt nån whiskey och så ett litet groggbord av det och det som inte användes fick de lämna tillbaka.
(folk drack inte så mycket som man kan tro. Det gick ganska städat till)Det tyckte vi var ett bra alternativ istället för betalbar.
Ja det var väl det jag kom på för tillfället.
Budgetbrud2008
Saga med Nova
Tack för tipsen. Datan klöddade så jag har inte kunnat svara tidagare...
Vi har bestämt oss för att ha lila och rosa som färgtema. Ljusrosa inbjudningskort, festprogram och vigselprogram. Brudnäbbarna ska ha ljusrosa klänningar och brudtärnan ska ha lila klänning. Hoppas det blir bra...
Hoffsan: tack för tipsen!
Hej på er augustibrudar! Hänger gärna på...
Vi ska gifta oss den 16/8 och min stora fråga just nu är vad som verkligen måste göras just nu? Min m2b tycker nämligen att vi kan vänta till nyår med att planera...
Har bokat kyrka å tänker oss att ha festen ute, men annars e det mesta öppet... Nästa steg?
hej hej Vi har bokat lokalen, ska ringa & boka fotografen snart, men det är ganska tidigt..
Du kan ju kolal lite på vad ni vill ha för inbjudningskort, det som ska ut först liksom. Vilka färger ni ska ha, om ni ska ha tema. Hmm Toastmaster, värdpar? Tärna, bestman?
Saga med Nova: Tack för att du svarade! :) Problemet med att tillfråga värdpar är att vi inte har förlovat oss än och vill hålla bröllopet hemligt tills dess... Något tips om hur man får m2b att förstå att det inte är för tidigt att kolla på inbjudningskort än...? Nu ska också gifta er den 16:e va?
Hannah: ja vi ska gifta oss 16 SKoj att ni med ska det! Följas åt?
hmm vet inte.. kanske: om vi inte börjar nu kommer det sluta med att vi får köpa = DYRARE
Saga: Absolut, följs gärna åt... :)
Bra tips:D Min m2b sparar gärna in där det går, så den funkar nog! Har ni gjort nån budget än?