• Finlandssvensk

Rosenblad till dukning

Jag vill gärna strö rosenblad på dukarna som bordsdekoration. Är det någon som vet vilka rosenblad man ska ha? Ska man köpa rosor och rycka bort bladen, köpa torkade eller konstgjorda? Någon som vet???

• Svar på tråden Rosenblad till dukning
  • Fru vilda hilda

jag har konstgjorda o dom finns i flera färger på timari. sak bara lägga dom mellam snittfaten typ.

• Finlandssvensk

Låter ju toppen, vad kostar de?

• tindra!

Ja, vad kan sånna kosta.
    Jag hade för några veckor sen jättefina rosor hemma och plockade av rosbladen jättefint, men de höll bara någon timme, så jag tror nog på konstgjorda.

• _elin_

jag köpte konstgjorda på ikea för 19 kr, ca 80 blad. Jätte fina mörkt röda, fanns även rosa, lime och gula tror jag.

• tindra!

Åh, verklighetstrogna?
    Som färska eller torkade?

Kanske ska köpa på sig några burkar. =)

• Finlandssvensk

_elin_ :var det länge sedan du köpte dem? (Ska genast rusa iväg till IKEA:: ;) )

• _elin_

då fanns de i alla fall i kungenskurva det var där jag köpte dem, ligger på blomavdelningen vid konstgjorda blommor

• Finlandssvensk

Tack för tipset! :)

• irrepirre

jag har köpt ett par rosbuketter på ica typ 10st för 39:- rivit av bladen och låtit torka, detta ska jag sedan dekorera borden med. ville ha färska först men bladen blev snyggare torkade (har provdukat med både och)

Svar på tråden Rosenblad till dukning