• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anja 19 juli 2008

Vi bor ju dessutom på gångavstånd, i precis rätt område, till nästan alla dessa företag ;) Nära ideon, så många vill bo JUST här dessutom ;)

inte helt fel... sen är det typ ett av lunds absolut mest barnvänliga och gröna områden, vilket ju ej är helt fel. Nära t stan och ändå precis intill åkrar och fält i utkanten... :)

• Pumpkin

Anja: I och för sig, det var klumpigt uttryckt av mig, för än så länge har det väl inte börjat sjunka nånstans riktigt, men de flesta experter säger ju att det kommer att kylas av och det tror jag stenhårt på. Men det är klart, attraktiva områden klarar sig ju bättre

• Anja 19 juli 2008

Jaaa men absolut... jag trodde att det skulle droppa rejält nu m räntor som stiger etc... Men här syns det inte ännu. Är oxå övertygad om att det kommer, så det känns verkligen perfekt att sälja nu :)

• Anettan73

ANja--- DU BOR I LUND!!!!! Ni får klart över miljonen för ert boende där. E d centralt eller??? Visst e Lund inte lika dyrt som i Malmö, men d e inte långt efter...
    Vi gav 1,5 milj för vårt hus vi bor i i Eslöv. Vi kan räkna med att få 2,1 om vi säljer det nu. Nu har vi iofs bytat värme till billigare värme än tidigare...

• Pumpkin

Ja... Jag hoppas det hinner stabilisera sig och gå upp lite igen innan vi ska sälja lägenheten och köpa hus

• Anja 19 juli 2008

Annettan

Lund är ju mkt dyrare än malmö :)

Iallafall har det alltid varit så tidigare! Jag brukade va skitarg över det, just för att man kunde få sååå stor fin, central lägenhet i malmö för ingenting (mina mått sett) medan man i Lund inte kan få nånting för en miljon typ. Bläää...

är ju för att det är en universitetsstad tror jag??

Iallafall så kan jag inte tänka mig att malmö har blivit dyrare än lund. Har vänner som flyttat t malmö just pga av priserna här i Lund!

Eslöv är billigt och bra. Vi har faktiskt kollat lite på hus där, men ingen av oss vill flytta ifrån Lund. :)

• Anja 19 juli 2008

Oj som jag överdriver *asg*

menar kanske inte att det varit MYCKET dyrare än Malmö men definitivt dyrare iallafall ;)

hahaha jag är sååå trött i huvudet nu och jag skulle egentligen ha fixat och renoverat och målat här hemma hela dagen. jag har inte gjort ETT ENDA SKIT.

Sambon kommer bli mkt glad på mig som suttit vid datorn hela dagen ;)

• Anja 19 juli 2008

annettan73

glömde svara på om det är centralt...

Nä, det är inte centralt. Vi bor på Östra torn, ett mysigt, lummigt och barnvänligt område med hästar och djur mitt i området (östra torns by). Tar väl ca 10 minuter att cykla in t centrum ca 10-15 med stadsbussarna. Men det är nog ett av de dyrare områdena att flytta till då det är så populärt.

• Pumpkin

Ja, universitetsstäder har en tendens att kunna dra iväg i bostadspriser, titta bara på Uppsala, Göteborg, Umeå, Linköping osv... Det ökar fort!

• Anja 19 juli 2008

IIIIIIIiiiihhhhh

jag tror inte att detta är SANT...

den andra lägenheten som jag precis berättade om. Jag frågade mäklarn nu vad dom fick för den!!!

DE FICK 1.385 000 KR

Det är inte klokt!!!!

Den såldes förra veckan och mäklaren sa att vår lägenhet på beskrivningen lät i finare skick än den!

Jag får knappt luft!!!!

dessutom såldes den förra veckan och tre par som hängde med i budgivningen på den var jättebesvikna och vill fortf ha en lägenhet på bottenvåningen här!!! Jag hoppas ju bara såååå att dom fortfarande finns med och kollar efter lägenheter här! :)

Shit, så paff jag blev!

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7