• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anja 19 juli 2008

Annettan73

Tackar. hade ju en sida där som jag glömt. Är inte så jätteförtjust i weddingannouncer men jag ska kanske börja använda den ändå???

har nog skrivit mer på www.gamman.se, fast jag skriver ju förstås mest i bloggen :)

Iallafall så kan ni kolla här. Man ser ju typsnitten åtminstone! Men avstånden blev helkonstiga. Det ska alltså inte vara sådär långa avstånd mellan raderna :)

anjaochdaniel.weddingannouncer.com/diary.html

• Anja 19 juli 2008

Vad tror ni om det?

Alltså osa och klädsel osv tog jag bort här... det kommer i mindre text längst ner. :)

Men jag gillar typsnitten.

• Anettan73

Är det det typsnittet du ville ha????

• Anja 19 juli 2008

ja

alltså jag hoppas ju att alla andra ser det på RÄTT sätt!

Hur ser det ut för dig??? när jag klickar upp sidan så ser det rätt ut!

Själva inbjudningstexten är en halvsnirklig skrivstilsvariant, typ... och våra namn är lite gammeldags skrivstil (typ jane austen :) )

Hur ser du det???

• Anja 19 juli 2008

Undrar om det inte ser rätt ut ifall man ej har det typsnittet i sin dator???

Eller... nä det kan väl inte spela roll. Jag har ju laddat ner dem från nätet nämligen. Inga typsnitt som finns i datorn från början ju.

• Anettan73

Anja-- Det var långt ifrån snirkligt...

• Annim

Jag tänker göra inbjudningkort, vigselprogram och festprogram själv.
    Därför ser jag till att börja i tid.
    Har beställt lite grejer från panduro. Till ett sammanlagt värde på ca 230kr.
    Men jag tycker inte jag har så stora krav på inbjudningskort och det där.
    Läger hellre mer pengar på kläder, festen (mat+dekorationer) och forograferingen.

Jag kan sätta in en bild på inbjudningskortet när jag har ett klart.
    Har inte riktigt heller bestämt mig hur jag ska formulera inbjudan och vilket typsnitt jag ska ha!
    Men jag återkommer...

Anja;Tycker det låter som en bra plan för dagen! Men jag tycker personligen att det är smidigare att ta fotona innan bröllopet.
    Men i mitt fall beror det på att jag vill att vi ska ta foton i studio och då behöver vi iaf åka en liten bit då vi inte har någon fotograf på vår ort.
    Och sedan tycker jag det är trevligare för gästerna att inte behöva vänta llt för länge på brudparet som är iväg för att fotografera. Kan lätt bli lite stressigt.

Men om ni känner att det känns rätt så gör ni det! Det var bara vad jag känner och tycker och då får man ju räkna med att jag räknat med lite restid till fotograf och att man har gott om tid att ta bilderna. För det kan vara bra att räkna med att det kan ta lite x-tra tid. T.ex tårar och andra saker som kommer i vägen! =)
    Lycka till med palneringen iaf!

• Pumpkin

Anja: För att man ska se din text som du tänkt det så måste man ha det typsnittet i datorn.

• Pumpkin

I övrigt tycker jag att det var jättefint skrivet förresten

• Anja 19 juli 2008

Ah va f..n... typiskt...

trodde nästan det.

Då såg det INTE ut som det skulle för dig Annettan73 ;)

till det där m fotografering.

jag var ju oxå helt inne på att ha den först, innan allt smetande, gråtande och ev ris i håret och klänning somkanske hunnit bli lite skrynklig etc...

Kommer att ändra min planering nu när jag fått vatten på min kvarn :)

tack för era åsikter. De stämde rätt väl överens m mina egna. Man ska nog ändå lyssna t sig själv och inte ta till sig ALLA goda råd man får ;)

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7