• Pumpkin

Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7

Tufftufftuff tufftufftuff TOOOT TOOOT ? Nästa anhalt: Tråd nr. 7!

Välkommen till vår härliga tråd! Här har en del av oss huserat sedan januari 2006 medans en hel del har hittat hit längs vägen, och alla är lika välkomna. Det är bara att armbåga sig in i gänget De som mest frekvent hänger här just nu är:

Med bestämt datum:
    070811 Lucy_ ? www.annaochdaniel.se
    070815 blivandefruandersson0? ? danielatheresew.weddingannouncer.com
    070825 madlin ? linjer.blogspot.com
    070915 vårbrud2008 ? martinomartina.weddingannouncer.com
    071020 drömbrud ? joyochandreas.weddingannouncer.com
    071231 MrsNyberg2B ? home.gamman.se/nyårsbröllop

080607 Bed of roses
    080620 Brud 2008 ? kling2008.weddingannouncer.com
    080620 InaHjärtarAdam ? home.gamman.se/inahjärtaradam / www.alvaereva.blogspot.com
    080620 fitforfight
    080628 Naura ? www.naura.se
    080628 brud nästa år

080705 Snitte - 5/7 2008 ? home.gamman.se/magnusochrebecca
    080705 stjärngudinnan
    080705 Pumpkin ? larsandangelicaswedding.blogspot.com / foreverandever.weddingannouncer.com
    080719 Anja74 ? anjasbrollops.blogg.se

080802 Helmborn2B ? camilla-anders.weddingannouncer.com
    080802 B & S ? home.gamman.se/bojanochsamantha
    080808 Vidalila
    080808 Madeleene ? jonasomadelene.weddingannouncer.com
    080809 Jenny_Åland - blogg.gamman.se/Jenny_Åland
    080809 jeeksa

Utan bestämt datum, men lika välkomna ändå:
    sajber.pillan - home.gamman.se/pillanochkjelle
    _elin_

• Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7
  • Anja 19 juli 2008

Men hallå... Var tog ni vägen? :)

• Anettan73

Jag e kvar... Satt o letade kort...

Hittar inga direkt jag kan säga Wow om

Så jävla tradigt...

• Pumpkin

Det tar ju några år att läsa igenom allt du skriver

• Anja 19 juli 2008

Hohooho jaaaa jag vet...

hehe

Hur har ni lagt upp dagen??? Jag har suttit och försökt göra en planering, men f..n det är ju SKITSVÅRT!!! Vet ju inte exakt hur man vill ha det heller. Har hört många som tipsat om att ta fotograferingen efter vigseln???

vad tror ni om det?

Visst man är väl nervös innan och man vill vara avslappnad vid fotosessionen och man vill gärna inte fejka med att ha ringarna på fingrarna INNAN vigseln, men å andra sidan, tänk om man gråter (sminket) och man pussas/kysser ju varann, (läppstift osv)...

Jobbigt!!! vet inte vad jag vill... men jag gjorde min planering med fotografen EFTERÅT just för att det är så jä..la mkt mer praktiskt!

Då hinner gästerna i lugn o ro anlända t festen, få välkomstdrink, gå tipsrunda osv och mingla lite, medan brudparet fotograferas???? eller...

Jag fattar ej hur jag ska HINNA fotograferas INNAN vigseln m tanke på alla annat som oxå ska göras innan...

Så här har jag beräknat... är det nåt som ni tror är helt åt skogen (jag har ju inte en susning om hur lång tid det tar att sminka proffessionellt eller göra brudfrisyr??)

Tidsplanering bröllopsdagen

7.00- frukost + dusch
    9.00 -12 00 frisören
    Någon hämtar bukett + dekorerar kyrkan. Daniel stylar sig.
    12- 12.20 lunch
    12.30-14.00 sminkning
    14.00 påklädning
    15.00 vigsel
    15.45 foto och kramar utanför kyrkan
    16.15 Gäster åker till festlokalen
    16.15-17.15 fotografering (brudparet)
    16.45 välkomtdrink och mingel + tipsrunda för gäster
    17.30 middag med tal etc
    18.30/19.00 ca spex, lekar och upptåg
    20.00/20.30 kaffe och tårta
    21.00 ca brytning av bord för bröllopsvalsen
    22.00 Baren öppnar, avslappnad fest + ev band börjar spela

• Anettan73

Anja- Jag hade tagit det sista du skrev.
    Jag håller med om att d andra e så hiiimla fint. Jag e liksom mer den enkla typen som e mer pang bom så här e d inget ringlande runt....
    Kommer du inte nihåg var i Malmö du var???
    Får höra med tärnorna. Ska ju in till Malmö imorrn var det tänkt....
    Ska kanske kolla läget där. Jag e ju i Malmö genomsnitt 1 gång per vecka. Har ju alla vännerna därr nästan...

Jag hoppas att mina tärnor är fantasirika. Annars vet jag inte vad jag gör. Då blir det till att beställa ju... Men dom jag har hittat e sååå himla tråkiga.. Men jag e inne på att binda ihop dom på något sätt och sen ha adressen på baksidan. Man kan ju lägga dom i cellofanpåsar ju...

• Pumpkin

Anja: Jag har hört det motsatta - ta helst fotograferingen INNAN vigseln, just för att smink smetas ut, håret är inte perfekt, man har ris/konfetti/whatever lite överallt + att man lätt kan bli stressad över att komma i tid till lokalen. Många har dessutom sagt att det inte uppskattats av gästerna att brudparet varit borta så länge, man ska ju gärna räkna med minst 1,5 timme. Men det är väl en smaksak när det väl kommer till kritan antar jag... Själv tänkte jag först ta fotograferingen efter vigseln, men har nu ändrat mig till före...

• Anettan73

Anja- Oj vad du e redig.. Jag vet bara att vi ska fotograferas efter kyrkan. Tobbe ska inte se mig eller min klänning innan bröllopet!!!

• Anettan73

Nu e d nog jag som säger Ho ho ho....

• Anja 19 juli 2008

Med stor glädje välkomnar vi er
    att närvara vid vigseln mellan

Anja Larsson
    &
    Daniel Godály

i Klosterkyrkan i Lund
    den 19 juli 2008, kl.15.
    Efter bröllopet bjuder vi till bröllopsfest
    med middag och dans i AF-borgen.
    Vi hoppas att få dela vår lyckliga dag
    med alla våra släktingar och vänner.

Typsnittet blir annorlunda på våra namn där vi ska ha typsnittet Jane Austen. Resterande text blir Flaemische Kanzleis som jag först tyckte var liiite för mycket mens om blev skitsnyggt.

Hur f..n får jag in såna typsnitt i bloggen!

Försökte lägga in själva inbjudan där för att visa men det blir bara vanligt text! Någon som vet om jag enkelt i datorn kan göra om ett wordsdokument till en bild, alltså en jpg-fil eller nåt så att jag kan lägga in den som BILD i bloggen???

har ju f..n ingen kamera :(

• Anettan73

tobiasoanette.weddingannouncer.com/welcome.html

Jag har min här inne. Och jag gör som så att jag skriver i Word, markerar, kopierar, öppnar där sen och klistrar in, sen spara. Så får jag det exakt som i word... JAg vet inte om det fungerar där. Du kan ju testa...

Svar på tråden Än är vi inte framme! Sommarbröllop 2008 nr. 7