Jag har kopparspiral sedan ca 2,5 år tillbaka.
Har över lag varit nöjd med den, men funderar ändå på att ta ut den och hitta något annat alternativ.
Bl.a har jag tröttnat på att ständigt ha flytningar (hade inet det innan jag satte in spiralen). Känner mig ofräsch eftersom jag alltid måste gå med trosskydd alt byta trosor efter en hel dag.
Tycker även att den är ivägen vid sex. Gillar inte att behöva vara begränsad till bara vissa ställningar. När lusten faller på vill man ju kunna vara lite fri att göra som man vill.
Min man är ganska "stor" vilket säkert kan bidra till obehaget. Ibland i vissa ställningar så är det som att han stöter till den och det gör så in i h-te ont...
Egentligen vill jag inte återgå till p-piller, men ska kolla med gyn vad de kan rekommendera istället för spiralen.
Vill alltså inte avråda dig från att sätta in en spiral, det är bra på många sätt, och har ju egentligen funkat bra. Men några små biverknaingar kan man ju märka, som med alla andra preventivmedel.
Förresten, jag har inte fött barn och jag kände nästan ingenting när de satte in den. En liten liten stickande känsla under några sekunder bara, sen var det klart!
Lycka till!