• TEL

Ny Aquaria-tråd

Det verkar som vår Aquaria-tråd är stängd (www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m2213134.html).

Startar en ny!!!

Vi hämtade smakspotion förra lördagen. Huvudrätten var supergod!!!!! Jättesmarrig kalvroastbiff med en fiffig potatisgrejs och världens godaste vitlöks-bearniesås.
    Vi skall dock ha en annan förrätt.
    Den potionen vi fick med oss var inte liten faktisk.

Mimlan: Vi har köpt alkoholen i Tyskland (bl.a. vin i Bag-in-box). Vi tänkte köpa in karaffer och ha på bordet. Jag tror inte Aquaria har egna karaffer.

MrsMe: vad skönt att det känns bra med klänningen. Kul att du skall sy upp en specialklänning just för dej.

Samusol: Jag tror inte Aquaria har vaser. Vi har köpt in dessa billiga ljushållare på IKEA (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36418000). Skall ha vattenpärlor i dom + en ros.

• Svar på tråden Ny Aquaria-tråd
  • krian87

TEL
    Undrar lite som MrsMe om man kanske skulle kunna få se lite bilder?? på hur dukningen och dekorationen var??
    föresren Grattis:D

• Snö brud

TEL
    Grattis ni var jättevackra
    Får jag fråga vart du köpt slöjan samt vad den kostade, är nämligen på slöjjakt

• TEL

krian87: Ge mej din mailadr., så skall jag skicka lite bilder. Hinner inte göra det nu för jag sitter på jobbet. Men jag kan fixa det lite senare idag.

Nyfikenbrud 2007: Jag köpte min på ebay faktisk för ca. 370 kr. Jättefin! Den finns att beställa med pärlor eller stenar. Jag hade stenar, vilket var jättefint. Men jag ångrade kanske på att jag inte valde pärlor. Tror det hade passat bättre till klänningen. Men som sagt: jag var jättenöjd med min billiga slöja.
    Jag tror det var den här: cgi.ebay.com/CATHEDRAL-VEIL-WH-IV-WEDDING-BRIDAL-NEW-RHINESTONE-97R_W0QQitemZ160151063046QQihZ006QQcategoryZ105540QQcmdZViewItem

• ToraN

Ang Aquarias framtid..pratade med dom i veckan..de kommer inte fortsätta med lokaluthyrning nästa år.
    Synd, jag hör av er att allt verkar toppen!

• Smulan4

TEL
    Vi ska också ha vår bröllopsfest på Aquaria och jag skulle verkligen bli innerligt tacksam om jag också skulle kunna få ta del av bilderna på bordsplaceringen o dukningen! Det skulle vara guld värt!!
    sandra.mohlin@gmail.com

• MrsMe

Tel: hade Aquaria vin-karaffer?
    vi har oxå Tysklandshandlat och har inte riktigt lust att servera ur boxarna

• krian87

TEL
    Tack så mycket för bilderna. super fint.=)

• ninnis81

Hej!

Jag tänkte kolla om det är någon som har tid att skicka över informationsbladet som man fick från Festivus med all information, Ska nämligen gifta mig nästa sommar på Aquaria men med gröna lund istället som fixar. Jag slängde därför broschyren som man fick från Festivus men kom på att den skulle vara bra att ha när jag ska förhandla med dom nya ägarna. Skulle vara väldigt tacksam om någon har den.
    ninnis81@hotmail.com

• Monken

ninnis81, skickat och klart!

Lycka till!

• MrsMe

ninnis: vad kul att Grönan fortsätter med konceptet!

Ställer min fråga igen. Har Aquaria vin-karaffer?

• Trinemor

Ja!!! Aquaria har vinkaraffer. Vi hade dom på våran fest!

• Malin84

Vi har bokat Mats i juli 2008.
    Har inte träffat honom än men vad jag förstår när jag läser så är han att rekommendera??
    Hur är han?

• Trinemor

Mats är jätteduktig! Han är lättsam och bra på alla sätt. Vi tyckte vi fick en fantastisk vigsel som innehöll båda allvar och humor. Det blev skratt, jubel och en skön stämning.
    Vi tyckte också vi hade ett jättebra vigselsamtal.

• 2 Juli 2011

Hej

Vi har haft vårat bröllop hos Aquaria Vattenmuseum under sommaren och måste tyvärr säga att maten är urusel! Riktigt dålig! Man ser direkt att maten är köpt på Martin Olsson, ej bearbetad det minsta och upplad som i en skolmatsal! Pinsamt dåligt! Inte ens snittar verkar vara ngt de klarade av.

Om ni funderar över att använda stället skulle vi starkt rekommendera att ni yrkar på att ni får använda en extern cateringfirma eller står för egna kockar som handlar och bearbetar råvarorna!

Vi fick inte provsmaka menyn, trots att vi bad om det flera ggr. Deras skäll var att vi då behövde hyra hela stället igen ca 16 kr (för en måltid) för att de skall laga maten. Känns lite väl dyrt. De ville inte ställa upp att göra maten på annan ort eller hitta en lösning. De invaggade oss i en falsk trygghet då berättade att de arbetat med matcatering i flera tiotals år.... men tyvärr har de inte tagit lärdom i att Martin Olsson mat ej är uppskattat!

Tyvärr har festbolaget som ordnar fester på aquaria ej varit helt tillmötesgående eller bra med kundservice. De har varit korta, ej tillgängliga och negativa i sin inställning.

Aquaria som festlokal är vackert och uppskattat av gäster!
    Jag skulle inte rekommendera att man är fler än 100 personer.  Vi blev 111 personer. Det blir trångt och svettigt i hajtanken. Placeringen av bord blir inte heller optimal. Bäst är nog runt 60-80 personer. Laxtrappan är underbar och inramningen mot stockholm är oslagbar. Ngt som är extra positivt är att baren och dansgolvet ligger så nära varandra så det blir garanterat bra drag på dansgolvet.
    Toaletterna har skolvarning och är inte direkt fräscha. Vi fixade med blommor och doftljus vilket jag tror är ett måste.

Svar på tråden Ny Aquaria-tråd