• TEL

Ny Aquaria-tråd

Det verkar som vår Aquaria-tråd är stängd (www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m2213134.html).

Startar en ny!!!

Vi hämtade smakspotion förra lördagen. Huvudrätten var supergod!!!!! Jättesmarrig kalvroastbiff med en fiffig potatisgrejs och världens godaste vitlöks-bearniesås.
    Vi skall dock ha en annan förrätt.
    Den potionen vi fick med oss var inte liten faktisk.

Mimlan: Vi har köpt alkoholen i Tyskland (bl.a. vin i Bag-in-box). Vi tänkte köpa in karaffer och ha på bordet. Jag tror inte Aquaria har egna karaffer.

MrsMe: vad skönt att det känns bra med klänningen. Kul att du skall sy upp en specialklänning just för dej.

Samusol: Jag tror inte Aquaria har vaser. Vi har köpt in dessa billiga ljushållare på IKEA (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36418000). Skall ha vattenpärlor i dom + en ros.

• Svar på tråden Ny Aquaria-tråd
  • Monken

MrsMe, ja TEL gifte sig igår om jag inte läst rätt. Hoppas hon kommer in och berättar lite. Skulle vara roligt att läsa och ev till och med se lite bilder!

Du gifter dig väl också snart, hur känns det? :)

• TEL

Hej alla samman!!!!

Nu är jag nygift!!!!!!!!!!!!!! Jippi!!!!!!
    Vilken UNDERBAR dag!!!!! Vi gifte oss i Seglora Kyrka på Skansen. Solen sken och det var 25 grader varmt. Prästen var den bästa i hele Sverige (vill jag påstå). Det var så avslappad och roligt. Vigseln var full av skratt och applåder.

Men nu över till Aquaria (jag kommer nog med en egen tråd här på BT om hele dagen).
    Festen på Aquaria blev HUR BRA SOM HELST!!!! Jag har INGET negativt att komma med. INGET!
    Fördrinken var så bra där ute på laxtrappan i solskenet. Dom hade dukat upp ett fint bord där man fick ta sin champgne och rosèvin. Vi hade också en duo som spelade musik under fördrinken. Det finns en liten brygga nere på laxtrappan. Där blev gästerna fotografat med Stockholm som bakgrund.

När vi gick in i lokalen blev jag så glad när jag såg den jättefina dukningen. Jag var lite nervös för att dom inte hann duka eller att det blev strul med bordkorten eller nåt, men allt var på plats. Vi var 109 gäster, men det blev inte trångt.

Maten var också supergod!!! Fick massor med komplimang. Bästa bröllopsmiddagen jag har ätit.

Förrätt: Toast Skagen

Varmrätt: Ugnsstekt kalvrostbiff serverad med potatisfondant samt vårprimörer smaksatt med färskaörter och vitlöks bearnaisesås

Efterrätt: Vanilj- och youghurtpannacotta med hallon och björnbärskompott

Serveringen gick också bra. Brudparet får ju mten först, men jag tror faktisk inte det dröjde så länge innan dom övriga gästerna fick maten.

Har ni fråger, så bara fråga på!!!

• Monken

Grattis grattis grattis grattis!! Vad kul att allt gick bra!

• MrsMe

Åh, grattis!!!!

Vad hade ni för präst?? Vi har fortf inte hittat någon *panik* er präst lät superbra.

Hur hade ni ställt borden?
    Fick ni någon bordsplacerings skiss eller hur fixade ni det?

Vi ska ju ha precis samma kyrka och lokal som ni...

Tänk att ni gjort det!!!
    *pirrig och förväntansfull*

• TEL

Vår präst tillhör St:Mattheus Församling. Han heter Mats Furemalm.
    Mats Furemalm, komminister Tel: 08-555 218 20 E-post mats.furemalm@matteus.org

Vi hade långbordet (44 st) vid fönstret. 2 bord (20 + 18) på dansgolvet. 1 bord framför baren (16 st) och ett bord framför där igen (10 st) + ett litet bord till höger om långbordet.

Jag hade gjort en detaljerad skiss av bordplaceringen till personalen.

Har lite bilder fra Seglora här: belinphoto.se/Trine_Tony/content/index.html

Ni kommer att få ett jättefint bröllop :)

• Monken

TEL. Vilka _otroligt_ vackra bilder!!!!

• MrsMe

Tel: Wow!!! Hoppas vi blir lika snygga
    Hur skapade du den skissen? *kliar mig i huvudet* Hjääääälp!!!??

(har haft en mindre bra dag idag....)

Plus var att min klänning blir galet snygg och annorlunda... De flesta hade nog kallat den för MARRÄNG *skrattar*

• TEL

Monken: TACK!!!!!!!! :)

MrsMe: Jag har tyvärr inte hela skissen, men jag delade upp den i festprogrammet. Du kommer att forstå det. Du kan skicka mej din emailadr., så kan jag skicka programmet om du vill.

• MrsMe

Tel: *ber snällt igen* Har du nåt foto från festen så jag får se hur de dukat.
    Hade ni mycket egna bordsdekorationen eller körde ni på det som de hade?

Svar på tråden Ny Aquaria-tråd