• TEL

Ny Aquaria-tråd

Det verkar som vår Aquaria-tråd är stängd (www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m2213134.html).

Startar en ny!!!

Vi hämtade smakspotion förra lördagen. Huvudrätten var supergod!!!!! Jättesmarrig kalvroastbiff med en fiffig potatisgrejs och världens godaste vitlöks-bearniesås.
    Vi skall dock ha en annan förrätt.
    Den potionen vi fick med oss var inte liten faktisk.

Mimlan: Vi har köpt alkoholen i Tyskland (bl.a. vin i Bag-in-box). Vi tänkte köpa in karaffer och ha på bordet. Jag tror inte Aquaria har egna karaffer.

MrsMe: vad skönt att det känns bra med klänningen. Kul att du skall sy upp en specialklänning just för dej.

Samusol: Jag tror inte Aquaria har vaser. Vi har köpt in dessa billiga ljushållare på IKEA (www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36418000). Skall ha vattenpärlor i dom + en ros.

• Svar på tråden Ny Aquaria-tråd
  • Monken

Vi kan inte ha vår fest på Aquaria, vi är förvisso ute i god tid, men det är ändå väldigt tråkigt att det inte gick. Tydligen så skall inte Festivus ha fester där efter 1 oktober pga att Grönan har köpt upp allt och ska göra om saker och ting. Det är såå tråkigt!! Vi har tittat på lite alternativ, vilket säkert också blir bra, men jag vill ju vara på Aquaria ju!

• TEL

Va tråkigt!!! Jo, jag hörde att Grönan hade köpt upp stället.
    Jag är säker på att ni kommer att hitta en lika fin lokal. Lycka till!

• Monken

Tack! Kommer ändå att följa tråden och höra alla planer och sedan hur det blev!

• mimlan

Ang karaffer tror jag faktiskt att de sa att det fanns, så kolla gärna det innan ni köper!

• TEL

Mimlan: Sant. Det finns karaffer på Aquaria.
    Hur går det annars för Er Aquaria-brudar??

• Monken

TEL, hur går det med allt nu såhär veckan före?

• TEL

Hej!
    Det känns pirrigt :) Jag är jätteglad för att jag har planerat i god tid.
    I måndags o tisdags gick vi på privatlektioner i bröllopsvals. Det var faktisk riktig roligt.
    Min m2b börjar bli lite stressad över att vi kanske inte har tillräckligt med alkohol (jag tror vi har alllllltför mycket). Han tycker vi skall använda blandvirke som Aquaria har (10 kr. per drink). Ringde Fredrik igår och lyssnade lite vilket blandvirke dom har på Aquaria. Dom har tydligen ALLT! Bekvämt om vi låter Aquaria fixa detta, samtidigt som det är billigare att köpa blandvirke själv.
    Hur har Ni tänkt göra??
    Vi har tänkt sätta upp en båge vid ingången på baksidan, så det ser lite trevligare ut. Det var helt ok för Fredrik. Vi undrade också om dom kunde sätta på en liten jordgubbe på champagneglaset. Det var heller inga problem. Vi skall själva köpa in jordgubbarna.

• Monken

Vi har övergivit allt helt och ska gifta oss på Nygårds värdshus i Täby. Aquaria var tvugna att bryta vårt kontrakt eftersom Grönan tar över vid 1/10. Vi skulle sedan ha varit på Fjärilshuset, men bestämde oss för att ta det ute "på landet" :) istället.

Allt låter jättefint för er tycker jag! Skriv gärna och berätta hur allt går sen. Det skulle även vara kul att se lite bilder om jag får! Aquaria var ju där vi ville vara först och det skulle verkligen ha varit helt underbart att ha festen där!

• MrsMe

Så det är här ni är
    Har saknat er jue!!

Har något bröllop gått av stapeln?
    *dålig på att minnas datum*

Svar på tråden Ny Aquaria-tråd