• Melvinbride

Pierca naveln

Min m2B förklarade idag för mig att han önskar sig att jag piercar naveln, som morgongåva...! Nån som har koll på hur "farligt" det är att pierca naveln? Måste väl lägga till att det är något jag själv tänkt på länge men aldrig kommit till skott med,så idén känns helt rätt, men jag vill ju inte få massa läskiga infektioner eller så

• Svar på tråden Pierca naveln
  • c_t

Så länge du inte pillar på den, gör rent med alsolsprit, samt ser till att inga byxor skaver mot staven så är det inga problem. Lite ont gör det men det går snabbt över.

• Engäst

Hm..gör det inte om du inte är helt säker på att du vill. Infektioner kan alltid uppkomma då man piercar sig och kan bli svåra att bli av med.

• Pyssetroll

Jag har haft min i 10 år och aldrig haft några problem. tips är bara att gå till ett riktigt seriöst ställe, sköta den enligt råden till punkt o pricka, och absolut inte byta smycke för tidigt.

• lightfish

Jag hade inte ens ont efter själva piercingen. Visst att man behöver tänka på att inte ha byxor som skaver just där tills det läkt men annars tycker jag att det var otroligt lätt att få det att läka.

Jag har haft min sen oktober 2002. Och aldrig några problem :)

• succubusan

Också haft min sen 2002, hade emla kräm (bedövningskräm) på som finns på apoteket , har också haft på alla mina tattueringar, det funkar jättebra.

Min navel varade jättemycket första månaderna men nu inget problem alls.
    Vet inte varför det varade för jag var noga med den men det blir väl så ibland.

• Lothis

Ett råd bara, gå till en proffsig piercare, absolut inte med pistol.... Se till att de har certifikat från genomgången blodsmittekurs, alternativ är med i APP som har det som krav för sina medlemmar.

• Linum

Jag hade jätteproblem med min så fort det kom i kläm i byxlinningen... Tålde heller inte "tvålen" man skulle tvätta med. Det tar ju ett tag för det att läka och innan dess ser det ju inte alltid så trevligt ut. Tog bort min piercing för exakt tre år sedan, och enligt min m2b var det det bästa jag har gjort i skönhetsväg

Vill du pierca dig ska du göra det. Om det skulle skita sig är det bara att ta bort den!

• succubusan

nja det stämmer, men det kommer alltid synas att du en gång haft en där..ett litet hål typ.. som en svart prick.

• Annikapannika

Nej, man ska inte tvätta med alsolsprit. Gå till en riktig piercare, så talar dom om precis hur du ska gå tillväga för att få det att läka fint. Ett tips är ju iaf att du gör det EFTER bröllopet, då det blir bäst förutsättningar att det läker då. Du ska vara frisk och ska inte dricka någon alkohol på ett par dagar.

Skulle inte tro att det är farligare att pierca naveln än öronen, sålänge du sköter den som du ska. Skulle det uppstå problem så tar en seriös salong hand om dig och hjälper dig att lösa problemet/infektionen på bästa sätt.

Jag har själv haft piercingar på flera ställen på kroppen, och naveln är den enda jag har kvar, svår att skiljas ifrån ;)

• Kronström

Man kan ju inte försäkra sig mot infektioner oavsett om man piercar öronen eller kroppen. Men varje gång man sticker hål på huden så har du en infektionsrisk, och störst risk är det där du inte kan hålla rent, hålla tort och inte irriterar huden.

Svar på tråden Pierca naveln