• Melvinbride

Pierca naveln

Min m2B förklarade idag för mig att han önskar sig att jag piercar naveln, som morgongåva...! Nån som har koll på hur "farligt" det är att pierca naveln? Måste väl lägga till att det är något jag själv tänkt på länge men aldrig kommit till skott med,så idén känns helt rätt, men jag vill ju inte få massa läskiga infektioner eller så

• Svar på tråden Pierca naveln
  • Annikapannika

Det går inte på förhand att veta om kroppen kommer att stöta bort ett smycke. Märker man att den gör det kan man plocka bort den i tid för att slippa för stort ärr. Tror det bästa är titan, för att kroppen inte uppfattar det som ett främmande ämne. Men det är länge sen jag höll på, så det vet en piercer bäst.

Jag hade t.ex. en i bröstvårtan som vandrade utåt, men bara en bit - till dit kroppen kunde ha kvar den. Det är lixom kroppens sätt att säga till vad som funkar litegrann...

• c_t

Jag gjorde rent med alsolsprit och har inte haft några problem alls, visste faktiskt inte att man inte skulle använda det. Är iofs grymt längesen jag gjorde min så...

• prinsessan_

Jag funderar också på att göra om min piercing en andra gång. Första gången jag gjorde min piercing så var jag 15-16. Nu har den ju dock växt igen. Men jag hade aldrig några problem med min piercing, jag var dock noga med att sköta den väl!

Lycka till!

• Äntligen Fru!

Jag hade väldiga problem med min navelpiercing och jag vet fler som har det. Jag gjorde min hos en proffisionell piercare men detta är ju absolut ingen garanti för att den ska bli bra. Min läkte i alla fall aldrig riktigt och jag tog ur den efter några månader. Nu 7 år senare har jag ett ärr. Det stör inte så mycket men lite irriterande är det. Idag hade jag aldrig gjort det!

• Tjolahopp

Hej hej! Har haft min piercing i naveln snart 10år. (Herregud vad tiden går fort!) Blev lite inflammerat i början men var noga med att tvätta med desivon el.liknande så brukar det väl gå bra?! So sagt ovan det är olika på alla kroppar. Tycker personligen att det är väldigt snyggt och om jag tar ut den känner jag mig nästan missbildad Är så van, det känns jätte naket utan! Tycker inte det är fel i att möta sin partner på vägen om man själv kan tänka sig det (så klart). Ångrar du dig är det ju bara att plocka ut den... Läker ju igen snabbt i början! Själv har jag bara en liten genomskinlig glassten, tycker det är sexigt Om du funderat på det tidigare är det väl bara att göra slag i saken Som sagt blir det infekt. e de ju bara att plocka bort!! Lycka till med ditt beslut!!

• rocketqueen

Säger det igen: tvätta absolut inte med Desivon eller andra bakteriedödande uttorkande medel! Vattenbad för naveln med koksaltlösning drar ut eventuell infektion.

• c_t

Rocketqueen

Visste inte det, man lär sig något nytt varje dag

• rocketqueen

Visst gör man det! Inte lätt att veta allt alla gånger.

• Novemberbrud07

Jag peircade navlen för cirka 8 år sedan och tyckte det var jättefint o bra men när jag träffade min nu blivande make för 5½ år sedan så avskydde han den o jag tog ut den.

Läkningen tog dock cirka 1 år. Jag testade men massa olika och så trodde jag det var läkt men icke.
    Läkningen blev ordentlig efter ett tillfälle då¨jag testade jeans och slant och höll på att fläcka ur peircingen ur kroppen...AJJJJJ! Det började blöda lite grann och varade sedan i 1 vecka och sedan inga problem...1 år efter alltså!

Det var som om det låg någon vargrej under som kom fram när skinnet gick sönder.

Nu har jag inte haft peircingen på 5½ år då och det är fortfarande ett hål kvar - mycket litet dock! Jag får igenom ett smycke om jag tar lite lotion så det blir glidigt! Men det syns nästan inget så det ser inte fult ut eller så!

Lycka till.

• Hallonsylt

Jag har också haft min länge, 7 år. Jag känner mig inte längre hel utan den.
    Har för mig att man fick en särskild tvål att tvätta med när man gjort piercingen. Det var ömt i kanske en vecka, sedan har den aldrig ställt till med något.

• Smutt

Jo man får en antiseptisk tvål som man ska tvätta med typ 2-3 ggr per dag i visst antal veckor sen varannan dag i visst antal veckor och sen vid behov.

• Anncha73

Min piercing har jag haft problem med när jag har haft oäkta smycken, men när jag bytt tillbaka till läkningsstaven" så har det aldrig varit något problem..:D

Jag har använt klorhexidinsprit som dödar bakterier..Har funkat jättebra om jag har varit lite röd runt själva piercingen...Jag trivs super med min piercing skulle inte vilja ta bort den..:D

Svar på tråden Pierca naveln