Inlägg från: Annikapannika |Visa alla inlägg
  • Annikapannika

Pierca naveln

Nej, man ska inte tvätta med alsolsprit. Gå till en riktig piercare, så talar dom om precis hur du ska gå tillväga för att få det att läka fint. Ett tips är ju iaf att du gör det EFTER bröllopet, då det blir bäst förutsättningar att det läker då. Du ska vara frisk och ska inte dricka någon alkohol på ett par dagar.

Skulle inte tro att det är farligare att pierca naveln än öronen, sålänge du sköter den som du ska. Skulle det uppstå problem så tar en seriös salong hand om dig och hjälper dig att lösa problemet/infektionen på bästa sätt.

Jag har själv haft piercingar på flera ställen på kroppen, och naveln är den enda jag har kvar, svår att skiljas ifrån ;)

• Annikapannika

Det går inte på förhand att veta om kroppen kommer att stöta bort ett smycke. Märker man att den gör det kan man plocka bort den i tid för att slippa för stort ärr. Tror det bästa är titan, för att kroppen inte uppfattar det som ett främmande ämne. Men det är länge sen jag höll på, så det vet en piercer bäst.

Jag hade t.ex. en i bröstvårtan som vandrade utåt, men bara en bit - till dit kroppen kunde ha kvar den. Det är lixom kroppens sätt att säga till vad som funkar litegrann...

Svar på tråden Pierca naveln