• Dallas

Hallå alla "gamlingar"!!

Kristina07
    Tyvärr måste jag göra dig besviken
    I mitt jobb tar jag hand om folk hela tiden så i mitt nya liv ska bara ta hand om katter. Det är mysigare

Mmmm pizza vill jag också ha i kväll.... undrar vad köket på jobbet har för smarrigt att erbjuda Kräm? Omelett? Ägg & Cacao?

• Dallas

Kristina07
    Precis så! Klart att inte de två-tre första gills! JA det måste du väl få, titta i mamma affärer alltså.
    Jag ska då inte kolla i några affärer alls i morgon*vältrar mig i självömkan*

plikten framför allt vettu

• Dallas

Lön redan??????
    Vi får på måndag...bara elände idag juh. brukar vara retsamt att lyssna på Rix Fm och höra tjatet LÖNINGSFREDAG (när det bara är 24 eller 25e)därför lyssnar jag inte på radion idag

• Dallas

Vinke vink! Hej hopp nu åker jag och slavar, det är vaaarrrrrmmmmmttttt och jag vill inte! Hade hellre suttit på altanen med en kall grogg

• Dallas

Välkomna ni nya damer!
    Jag puffar för Tena! Jättebra att ha med på längre bussresor och annat. Så om Månen72 ordnar med skydden så kan vi åka på PRO-resa här i gamlingtråden Jag kan koka kaffet.

• Dallas

Hmmmmm*funderar*

Nånstans i Sverige? Treriksröset.... Jukkasjärvi... Öland.... Grebbestad (fin pärla nära hem för mig om jag skulle bli jobbig)

Eller boulens hemland Frankrike?

Kombinerad boule-mat-vinresa kanske hade varit nåt?!

• Dallas

Västkustboule blir det då!

Jag har varit helt utmattad om kvällarna den här veckan! Jag somnade med en bok i ansiktet redan kl. 21,45 ca igår *skäms* Ungarna hade kompisar här och de ville se Shrek, jag har sett den 2 ggr redan så jag skulle läsa.....

Gnäll:
    Vad synd att VM går i Japan Idag har jag följt Carolina hon gjorde en jättebra tävling!!! VM- GULD OCH EUROPAREKORD. Ja jag gillar friidrott!!!!!
    Får väl försöka se lite på jobbet i morgon också( på rasten såklart!!)

Plikten kallar!!

• Dallas

zuki
    Fy f*n så lågt av chefer som (oftast) sätter i system att bara ha vikarier ett tag för att sen lära upp nya! Ibland kallar de det för "anställningsstopp" ibland för "arbetsbrist" för att kringgå reglerna. De tror att de kan behandla folk precis hursomhelst Hoppas att du hittar ett annat jobb.

Vår chef ansåg att vi inte "behöver" sätta in vikarier på t ex möten, för vi klarar oss såååå bra för vi är ju sååå duktiga att vi turas om att gå på larmen. Jättebra personalmöte det blir då Folk behövs ju i vården, men med sån inställning så skrämmer hon ju bort vikarierna, det finns ju andra jobb.

Nu ska jag lägga mig på soffan och softa efter en hård arbetshelg. Jag ska faktiskt unna mig en Irish coffee , jag bjuder när jag kokat kaffet. Jag bjuder även på jordnötter ikväll! ( för min del kan vi låtsas att det är fredag )

• Dallas

Kaffet är klart nu! Det smakar underbart gott med lite smaskens i!!! Jag har dukat fram så ta för er nu! LA 8 PV over and out "Ses" i morgon!

Svar på tråden Hallå alla "gamlingar"!!