• Jens90

"Misslyckade" förlovningar

Misslyckade förlovningar är kanske inte de rätta orden.

Jag ville mest höra om förlovningar som inte gått som ni tänkt?

Tex... Om ni hade planerat in att säga en dikt eller att säga några speciellt valda kärleksfulla ord? Sen gick det inte alls som ni skulle... Ni ballade kanske ur?
    Ni kanske hade planerat en plats en kväll, där ni skulle "ställa frågan" eller liknande? Men så var platsen upptagen eller något annat var i vägen så det inte gick som ni hade tänkt...

Vad gjorde ni? Berätta gärna lite...

Mvh, Jens

• Svar på tråden "Misslyckade" förlovningar
  • JuliaT

Vi bor i Kalifornien i USA (i Santa Cruz, nära San Fran) och skulle iväg på en mini-semester/spa-weekend upp till Napa Valley för att fira att vi varit ihop i 3 år (förra sommaren). Så visst var det den "perfekta" resan för honom...

Vi kommer dit, checkar in på vårat superlyxiga hotell och bestämmer oss för att gå ut och äta middag. Vi går ner till lobbyn och ser att det är i stort sett helt tomt i restaurangen där, så vi bestämmer oss för att äta där i stället för att åka iväg (det började bli sent). Så vi blir placerade i en helt avskilld avdelning brevid den öppna spisen. Hur mysigt som helst!

Efter förrätten medan vi väntar på varmrätten frågar han:
    "Vill du gifta dig med mig?"

(Nu måste ni förstå att han knappt kunde någon svenska alls utan bara sakta lär sig. Han övade olika fraser jämt och ständigt, och denna var en av dem).

Varpå jag svarar:
    " Bra, det var rätt!" som jag brukar när han övar.
    "Vill du gifta dig med mig?" frågade han igen.
    "Yes, perfect. That's correct" säger jag som trodde att han kanske inte hade förstått att det var rätt första gången.
    "Vill du gifta dig med mig??????" kommer igen.
    Jag, chockad, säger:
    " Are you actually asking?"
    Han bara skrattar och säger JA!
    "JA" säger jag med en gång givetvis!!

Bägge skrattade länge och väl....och gifte oss 8 juli i år!

Visst blev det kanske inte precis som han hade tänkt sig, men det är ju en ganska rolig historia nu....

• helmina

Vi var på bilsemester i södra sverige och hade ringarna med oss (visste ju inte exakt vilken stad vi skulle befinna oss i på det beestämda datumet). Ett par dagar innan fick M tandvärk vilken bara blev värrre o värre. När Dagen kom tog vi in på hotell i Helsingborg o M hade värsta febern med frossa o allt.Vi tog oss trots allt till en restuarang och sedan vidare ner till piren för rinväxling i solnedgången.
    Dagen efter körde jag honom till Tandakuten i göteborg o rotfyllde :)

• M.O:s älskling

JuliaT

Ååååh, det va det sötaste jag hört!!!:)

• M.O:s älskling

Första gången min älskling gjorde en ansats till att föreslå att vi skulle förlova oss var vi i hans föräldrars hus, det va sladdar överallt på golvet och dagsljus, hans pappa stod utanför i hallen å skrek irriterat att vi skulle hoppa in i bilen och jag blev superstressad och sur över att vi ens var tvungna att följa med dem. då bara frågar han när vi ska gå ur rummet: ska vi förlova oss? knappt så jag hörde vad han sa å det va en sån konstig situation och alla va stressade och arga att jag bara viftade bort det och låtsades inte höra.

• JuliaT

M.O:s:
    Tack! ja, jag ler fortfarande varje gång jag tänker på det!

• lillamillan

JuliaT

Å det var ju klockrent!
    Precis som i en romatisk komedi :)

• JuliaT

hahaha! Jag har inte tänkt på det så! Det har du ju rätt i!

• Nyfiken gul , nu fru

misslyckat vet jag väl inte.. men vädrets makter kan man ju inte styra över..

Jag bodde då i Stockholm o min numera make i Hudiksvall - vi hade inte flyttat ihop ännu så han var nere hos mig under en helg.

Vi hade planerat vår förlovning båda två med picnick ute på Djurgården (rosendals slott).
    Jag klädde mig i kort kjol o linne o han i chinos o t-shirt..

Vi kom dit i strålande sol o jättevarmt och vi hittade en ensam äng som vi slog oss ner på. Vi åt, skojade, busade o var allmänt förälskade..

Tanken var att vi skulle byta ringar där på filten (ni vet så där sockersött amerika-romantiskt) med champange o kyssar...

det sket sig... vi hann precis äta färdigt vår mat så kom det världens åskskur som hette duga.. Monsunregnen i Mexico kan gå o slänga sig i väggen.. Det regnade vattenhinkar om man så säger... Åskan small omkring oss och vi blev helt dyblöta..

Vi tog sikte på skogsbrynet intill oss o slog armarna om varandra o huttrade i regnet medans vi försökte hitta något lämpligt buskage att få skydd av.
    Åskan försvann lika fort som den kom men regnet fortsatte att hälla ner i oförminskad takt..

Vi stod då under en jättegammal ek som skyddade oss från regn o där bytte vi ringar.. Sminket satt på kinderna, kläderna var våta o skrynkliga o vi frös... Men vi lyckades få upp champangeflaskan o tog ett varsitt glas o skålade i o tog några pliktskyldiga bilder. Sen packade vi ihop o försökte ta oss därifrån utan att bli allt för blöta..

Vi fick mellanlanda i Gamla Stan o ett fik för att torka och få i oss varmt kaffe.

Förlovade blev vi o det var en underbar dag. men det blev inte riktigt det vi hade planerat.

• Nightingale

Misslyckat kanske det inte blev men absolut inte som vi tänkt oss.

Plan 1: New York.
    Vi hade tänkt växla ringar på planet dit och sen spendera en romantisk helg där!!
    MEN jag blev gravid och fick ej flyga.

Plan 2: Picknick vid sommarstugan.
    Vi hade då tänkt ha en romantiskt picknick utanför sommarstugan (som ligger 17 mil härifrån) Kanonfint skulle det bli.
    MEN sambon fick nytt jobb så vi kunde inte åka dit.

Plan 3: I badkaret hemma.
    Det blev faktiskt av. Inte alls som vi tänkt oss, men ringmärkta är vi iallafall.

• GithKat

Hehe.. så här gick det till hos oss och det blev inte alls som jag hade planerat

Vi bestämde i bilen på väg till min brorsdotter för släktmiddag att vi skulle förlova oss på vår ettårsdag. På middagen mös vi men avslöjade ingenting.

Ringarna tittades ut och beställdes, de kom ca 1 mån innan vår ettårsdag som var den 21/4-05. Då vi bestämt datum hade vi valt att gravera dem innan.

Den 8/4-05 hade vi inflyttningsfest i vår nya lägenhet med massor av vänner (ca 25 pers)Min nu mera äkta hälft kunde inte vänta med förlovningen utan tjatade och tjatade att vi skulle göra det inför alla istället. Tillslut gav jag med mig och ringarna åkte på inför alla gästerna. Mycket lyckat och väldigt uppskattat Flera av gästerna var sedan med på vårt bröllop.

Svar på tråden "Misslyckade" förlovningar