• Jens90

"Misslyckade" förlovningar

Misslyckade förlovningar är kanske inte de rätta orden.

Jag ville mest höra om förlovningar som inte gått som ni tänkt?

Tex... Om ni hade planerat in att säga en dikt eller att säga några speciellt valda kärleksfulla ord? Sen gick det inte alls som ni skulle... Ni ballade kanske ur?
    Ni kanske hade planerat en plats en kväll, där ni skulle "ställa frågan" eller liknande? Men så var platsen upptagen eller något annat var i vägen så det inte gick som ni hade tänkt...

Vad gjorde ni? Berätta gärna lite...

Mvh, Jens

• Svar på tråden "Misslyckade" förlovningar
  • lilltass

Vi var ute på landet, jag och min kille. Han har en jättefin stuga ute i skärgården så allt var superromantiskt och så.
    Jag hade märkt på honom att det var nåt och jag misstänkte nästan att han skulle fria. Speciellt när vi hade ätit middag och satt i kvällsolen på en klippa. Då märkte jag verkligen att han satt och laddade. Jag frågade vad det var och han tog värsta djupa andetaget och skulle börja säga nånting. Men han avbröt sig och mumlade att han skulle fixa en grej.

Jag tyckte verkligen synd om honom för att verkade så nervös men jag sa inget om att jag anade nåt.

Till slut gick solen ner, det blev kallt och alla myggor kom fram. Jag virade in mig i ett lakan, så att bara mitt huvud stack fram och min kille satte på sig en jätteful mössa. Då, mitt bland alla mygg och inte alls den fina stämningen som va tidigare under kvällen, valde han att fria. Han gick ner på knä bredvid mig och sa en massa vackra saker och avslutade med frågan om jag ville gifta mig med honom.

Det skedde inte som han eller jag hade tänkt oss men det var den vackraste stunden i mitt liv.

• Ylset

Vi förlovade oss 30 mil bort i vår gamla hemstad, timmen innan en stor släktfest.
    Dock glömde vi ringarna så vi skyndade oss hem för att hämta ringarna och sedan åkte vi upp igen... 60 mil på fem timmar. Många tårar och sura miner över vem som hade haft ansvaret för dem (enligt min sambo var det jag), men när ringarna väl var på plats strålade vi båda ikapp!

• Jens90

Tack för svar!

Ingen mer som har något?
    Ingen som minns när ni tog fram ringen och skulle säga något, så gick allt åt pipan?

Mvh, Jens

• Xerxesa

Vi förlovade oss på akuten efter en olycka. Tanken var nämligen den att vi skulle gå på bio och sen äta en god middag för att dagen efter gå och titta på ringar.

Vad händer på väg till bion blir vi påkörda så vi blir hämtade med ambulans och när vi ligger på akuten så bestämmer vi att detta är vår förlovningsdag. Ringar hoppade vi ned och köpte senare när jag blivit stark nog i kroppen att hoppa runt på kryckor med benet i gips :)

Låter hemskt men så här i efterhand är det iaf romantiskt för oss för vi vände en negativ dag till något positivt då vi ändå alltid kommer veta om datumet.

• pasia - www.js070707.blogg.se

M2B hade bokat en restaurang dagen innan nyår, men dagen innan ringde dem och sa att de renoverade, och inga andra restauranger var lediga...

Det blev hämtpizza istället :)

• pasia - www.js070707.blogg.se

Xerxesa, oj!! Tur att ni klarade er!!!

• Pomodoro

Min syster och hennes (numera) man hade bokat rum pa ett fint hotell vid havet, men blev bada jatteforkylda och kunde inte ga. Ringarna med datum och allt var redan bestallda sa de gick hostande och nysande till parken och vaxlade ringar pa en parkbank istallet. Ett drygt ar senare gifte de sig och allt blev perfekt!

• Troll-P

Jag anade/hoppades att min sambo skulle fråga på nyårsafton.
    Först skulle vi åka till Danmark på romantisk kro-ferie över nyår. Men allt var fullbokat... Nåväl, en bra restaurang runt hörnet hade riktigt trevlig nyårsmeny och bokades istället.
    När vi vaknar på nyårsafton är min kära sambo riktigt, riktigt bakis...! Han ligger däck hela dagen (hör inte till vanligheterna). På kvällen mår han fortfarande så dåligt att han bara kan smaka, inte äta maten på restaurangen. Jag insåg att mina förhoppningar inte skulle infrias den kvällen och konstaterade att "vi lär ju inte förlova oss i år" - "Nej" svarade min sambo.

En halvtimme efter tolvslaget stod vi på vår balkong, tittade på fyrverkerier och drack bubbel - då plockade han fram en ring och friade! Den busen hade totalt lurat mig!

Mao var dagen inte så romantisk som jag hoppats och min sambo mådde inte så bra som han planerat... Men slutet blev bra! :)

• Jens90

"Xerxesa"

Herregud hur er förlovningsdag blev. Det där kan man inte kalla att det blev som man planerat! Men tur det slutade lyckligt! :)

"Pasia"

Pizza fungerar alltid! :)

"Troll-P"

Det är exakt så det ska vara. Man ska vara helt tom, inte en blekaste aning om att han/hon ska plocka fram ringen och bara fråga. Gaaah så underbart:)
    Hoppas din sambo mår bättre nu!:)

• rolander

I slutet av förra sommaren var vi ute och åt trerätters på en restaurang i stan. Jag visste mer eller mindre att min sambo skulle fria, vi hade kollat en del på ringar under sommaren och jag gick liksom mest och väntade :)

När varmrätten var avdukad blev min sambo plötsligt väldigt tyst och stämningen ganska spänd och jag inser vad som är på gång så... Jag börjar gråta! Nej... STORBÖLA! Sambon ber om min hand och försöker förgäves få fram sin sedan länge genomtänkta kärleksförklaring, men jag bara gråter och gråter!

Så här i efterhand kommer jag bara ihåg att han kom runt bordet till min sida och gick ner på knä, vad han sagt har jag ingen aning om :) Men jag sa ja och nu har vi snart varit förlovade i ett år och gifter oss 1 september!

Svar på tråden "Misslyckade" förlovningar