• Linum

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
  • Carma07

Godkväll i stugan

Det har varit en bra helg. I fredags kom ett par vänner som hade fått ett uppdrag på bröllopet att ordna en filmkväll för oss i september. De kom med kex, ost, öl och snacks och så hyrde vi film. Himla mysigt.

Lördagen tillbringade vi mestadels i trädgården med att kapa träd. Skitkul att såga grenar. Man får verkligen hejda sig så man inte tar för mycket. Nästan svårt att sluta. På kvällen blev det ett värmande bad och lite fixande i vårt nya arbets/pysselrum.

Idag har vi varit iväg och köpt en dator till så vi slipper bråka om den som är. Och det är den jag "provkör" nu. Och BT funkar alldeles utmärkt.

Bauti: Hoppas det ordnar sig med hyresgäst till din lägenhet.

Linum: Nyfiken på hur din lördag har varit.

• Carma07

MissP: Jag hoppas verkligen att det ordnar sig med nytt jobb för dig snart. Inte roligt att behöva känna som du gör när man ska till jobbet.

• Linum

Linums lördag var ganska händelselös eftersom jag blev blåst... Fick ett brev av min syster där det stod att jag inte skulle vara så förberedd nästa gång... Jag blev ganska arg faktiskt...

M blev bortrövad igår. Han fick ta sikvergrodan i Valhalla iklädd helkroppsdräkt (á la skidåkning), köra roliga bilar på Rävgården samt käka middag och bli askalas på Fernet Branca. Idag har han inte gjort många knop

• Carma07

Linum: Jag förstår att du blev arg. Tillhör skaran som inte är så road av sådana skämt även om de kanske är roliga. Men det är inte så många lördagar kvar att välja på. Klarade M silvergrodan?

• Linum

M kom hem, full och glad, med en silvergroda på bröstet

Det blir väl kanske till helgen då.

• Addiz

God morgon tjejer!
    Fortfarande ganska busy den här veckan också =/ Jag kommer på fikan imorgon men stannar bara en stund =(
    Hoppas ni får en bra dag, så ses vi imorgon!
    *kram*

• Ab fab

God morgon

O jag som tänkte p dig hela lördagen Linum. Stod du alldeles ensam i domyrkans torn? Jag skall tänka på dig på lördag igen.

En rätt ok helg. Alla kollegor på drink hemma i fredags. Fruar o barn var också med (jag är enda kvinnan på avdelningen). En av dem sjön i domikyrkokören så vitt jag förstod. Sen tågade vi hem till min chef för bbq-middag. Hur gott som helst. Vi rullade hem vid elva tiden. Inte av alkohol utan av maten som vi rullade

Lördagen var partydag. Fast först var vi på vårt lokala torg- det var någon form av hälsodag. Och vår bröllopskör sjöng

Förfesten började 14.00. Vin hemma hos mig i solen o sen var vi i parken och målade. Vi gjorde riktigt bra men som tur var vann vi inte (de som vinner får organisera nästa års fest...) Partyt var ok men folk för fulla för tidigt för min smak så jag gick hem vid 10.... fast det klart då hade man ju partat i 10 timmar....

Igår hade vi en lugn dag... lite hemfix, fika vid en skogsjö o sen kokade jag äpplechutney. Den blev förvånadsvärt god. Jag gjorde också egen hudkräm på ringblomma. Jag tror den blir bra för vintertrötta fötter men man får finna sig i att lukta salladsdressing ... den är gjord av olivolja också.

• Carma07

Godmorgon

Tillbaka till jobbet och det känns urtrist. Jag vill ju vara hemma och greja när det finns så himla mycket roligt att göra. Klippa buskar och träd, inreda klart vårt arbets/pysselrum och fixa klart med min dator. Jag har ju en alledeles egen numer. Och dessutom har jag fortfarande äpplen kvar som väntar på mig. Det ska ju regna idag, så då blir det väl en perfekt dag för äpplen.

Kommer att bli en del jobb idag och kommer inte ha tid mer er idag. Hoppas jag hinner kika in emellanåt och kolla hur ni har det.

• Ab fab

Ja iag var det inte roligt att ge sig av. Hade mest velat ligga kvar o kura. R stack tilkl Bryssel i morse.. klockan ringde så där vid fem... brrr...

äpplemoset blev kanongott Carma. Och chutneyn inte dum alls. Vill du ha Carma?

• FredagenDen13

Morning tjejer!
    Idag hade jag kunnat göra nästan vad som helst för att få ligga kvar i sängen & bara *zzzzzzzzzzzzzova*

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4