• Linum

Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4

Den berömda gamla tråden tillbaka i samma tappning som innan!

• Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4
  • TezzAmore

God morgon God morgon!

Igår fick vi skurit till alla rispåsarna. Nu är det bara att fylla dom och knyta ihop. Sedan är det nästa projekt! Va tusan ska man hitta på efter att detta är över? Kommer få abstinens och krypa på väggarna, Hahaha! Vi får väl ha lite pysselmysmedgodmatkvällar istället!

• Puman-prinsen

God morgon tjejer!

Linum - Tack så mycket för listan över låtar... Blir nog dansmaraton på festen med så bra musik

Fick jätte mycket gjort igår när min mamma och syster var hos mig. Har bara 25st vigselprogramm att binda sen är allt det färdigt!

Tror att det sista jag har att pyssla med är godispåsaran/namnettiketerna.

Köpte en jätte fin ram igår med som vi först använder på festen vid korgen där gäster lägger bröllopspresenter, där det står tack bla bla... och vi tänkte ha vårt bröllops foto i den sen. Den är sååå fin Mina stay upps är handlade med.

En fråga nu: Vem är det man ger en tack gåva till? Dom som har hjälpt till är min mamma, hennes man, min lille bror, min pappa och hans fru, mina 2 tärnor, vänninna som sjunger, toasmaster/madame och vännina som har ordnat med transporten.
    Ska alla få? vet inte alls hur jag ska lösa det. Vill inte heller lägga ut en mindre förmögenhet.

• TezzAmore

Hej Puman! Gott att du börjar få ordning på sakerna!

Ang. tackgåva, det är inte alltid så lätt att veta... sambons kusin kommer att sjuga i kyrkan och ha med musikutrustning. Vi sa redan från början när vi frågade henne att vi ville betala henne så där blir det ju ingen tackpresent. Mina två tärnor kommer att få nått litet, mer symboliskt. Jag har beställt 2 smycken på nätet åt dom. Bestman, vet vi inte än... Däremot kommer vi att ge en "finare" present till våra toastmastrar eftersom de lägger ner ett sånt jättejobb med att planera upp vår fest! Så gör vi nog!

• TezzAmore

Måste tillägga att alla behöver ju inte få tackgåvor, som tex. föräldrarna. Jag tycker nog det hör till att de ska hjälpa till och känner man att man absolut vill ge nått tillbaka så kan man kanske göra nått åt domt istället som tex. att bjuda över dom på middag eller nått!

• Bauti

Så där ja, lite rörelse på tråden.

Våra tärnor får kläderna, hotellövernattning med middag. Till bestman vet jag inte än. Toastmastern kommer få en korg med gormet grejer i som finare olja, gåslever osv. Toastmadame kommer få något till hemmet.
    Och dom alla kommer få tackkortet i en ram.

Som Tezz sa, man behöver inte ge alla presenter. Det beror lite på hur mycket dom hjälpt till också.

• Puman-prinsen

TezzAmore - Jag tycker också att det med föräldrarna men så vill man inte heller att nån ska bli ledsen.. eller du förstår vad jag menar.
    Så hon som sjunger och hon som ordnar med transport, inget?
    bara tärnor och mastrar...eller?
    Åååå, vet inte alls nu... fick det till 10st om jag skulle ge nåt till alla.

• Puman-prinsen

Tackkortet i en ram var en väldigt bra ide...

• Linum

Puman: Om jag skulle hjälpa till med något inför ett bröllop (som typ skjutsa brudparet) sulle jag knappast förvänta mig en present. Ett tackkort är väl alldeles utmärkt.

• TezzAmore

Puman: Men förväntar sig dina föräldrar att få nått då? Tror du verkligen att de blir ledsna eller besvikna av att inte få nått annat än tackkort? Det kanske räcker med tackkort i ram till solisten också? Resten blir väl bra med att bara skicka ett kort?

• Bauti

Puman
    Jag hittade ramar av "handtryckt" papper. Med blad och blommor infällt i pappret (hoppas du förstår).
    Dom går i samma stil som våran gästbok och bröllopsallbum.

Svar på tråden Fikasugna bröllopsplanerare i Göteborg?...Del 4