• 080719

Vi som gifter oss juli 2008..

Vet inte om det redan finns en tråd men hittar ingen i alla fall...Tänkte bara att i som skall gifta oss Juli 2008 skall samarbeta till det "perfekta" bröllopet

• Svar på tråden Vi som gifter oss juli 2008..
  • Joji

Snitte - den texten har jag alltid gillat också! Säger väldigt mycket om hur det ska vara!!

• Waersta

De heter We ghosts och spelar gitarr och sjunger. Helt suveräna!

Snitte- 5/7-2008 skrev 2007-09-04 14:55:04 följande:

Waersta: vad är det för band som ska spela på vigseln då? stråkar eller med gitarrer och så..?joji: ja, absolut det känns roligt att man har en personlig realtion till solisten men det blir nog kanon även om man inte skulle ha det ;)vi funderar på psalmen "du vet väl om att du är värdefull" tycker den är jätte fin men vet inte ännu...
  • Pumpkin

Snitte: Tja, vi har räknat på en ungefärlig budget på 65000kr exklusive resan, men som sagt, klänningen är ju redan betald Så om 4 månader har vi budgetbeloppet, men sen är det ju bara att fortsätta spara till resa och sånt

• Snitte- 5/7-2008

Vad skönt! då blir det nog inga problem! :) Precis sen är det ju skönt om man hinner få ihop så mycket som möjligt till resan också :)

• järvedsullis

miapias - jo, visst är vi Öviksbor! Det är ett "område" eller kanske man kallar det en mindre förort som heter Järved.

Vi ska ju ha en borgerlig vigsel av den enkla anledningen att min blivande svåger har möjlighet att viga oss inte av religiösa skäl. Vi får inte använda logkyrkan som finns ute på Dekarsön. Men precis bredvid finns en bygdegård som vi ville hyra för att ha festen i och det var den som inte gick att hyra. Helt hopplöst!
    Vi har klart med vem som ska fixa maten, min klänning/ar är på g, fotograf är klar, ringen är på idestadiet. Ganska mycket har vi börjat fixa med, men det går ju inte göra så mkt när vi vet om vi har en lokal. Har ni några kloka råd till en förtvilad blivande brud?

• miapias

mmn vi bor i arnäsvall....hih inte å långt ifrån.....*ler*

Men vi ska gifta oss i själevad

• Snitte- 5/7-2008

järvedsullis: tråkigt med lokalen varför gick den inte att hyra?

det finns massor att planera även om man inte har lokal än.. vigselprogram med sånger m.m
    festprogram som roar gästerna under kvällen
    inbjudningslista
    frisyren
    buketten
    skor till klänningen/arna
    musik till festen
    bröllopsnatten
    med mycket mycket mycket mer ;)

• järvedsullis

snitte - sant, det finns en hel del saker att ta tag i.... lokalen är ett mysterium, jag förstår faktisskt inte varför det är problem med bokningen, jag tycker inte det ska vara så svårt att boka ett år innan...

miapias - jag hade också valt själevad om jag skulle ha haft en kyrklig vigsel.

musiken till festen har vi en kompis som har en ljudanläggning så det är bara att mixa ihop bra partyplattor och kanske något som är lite lugnare som kan vara i bakgrunden under middagen.Lite klurigt också att planera eller boka något för bröllopsnatten när man inte riktigt vet vilket datum det blir än. Musiken under vigseln har vi funderat lite på men än är vi inte riktigt överense, vi får ha några förhandlingar, så ska vi nog hitta en lösning.

oj, vad långt inlägget blev...
    tack för era tips

Svar på tråden Vi som gifter oss juli 2008..