• 080719

    Vi som gifter oss juli 2008..

    Vet inte om det redan finns en tråd men hittar ingen i alla fall...Tänkte bara att i som skall gifta oss Juli 2008 skall samarbeta till det "perfekta" bröllopet

  • Svar på tråden Vi som gifter oss juli 2008..
  • Anettan73

    Pumpkin-

    _D e lite så jag med tänker....
    Sen har jag ju en dotter o hon kanke vill ha den efter ändringar mm mm sånt vet man ju inte. Önskar att jag haft min mammas...

  • Pumpkin

    Anettan: Så långt har dock inte jag tänkt, jag skulle aldrig ha velat ha varken mammas, mormors eller svärmors klänning. Men det är ju en fin tanke.

  • miapias

    mmn jag är så velig..tror inte jag skulle kunna köpa klänning via nätet...är ju ett päron...storlek 42 el 44...så man vill ju att det ska sitta fint...

    o så känner vi hon som hyr ut..så vi får bra råd...

  • Anettan73

    Jag drar med stora storlekar nu men jag har bestämt mig för att gå ner nu!!! Har sagt minst 15 kg men helst 20... Grav kg som e kvar

  • 080719

    Hej alla nu har jag vaknat!!

    Efter massa semester och annat... Kul att läsa massa inlägg Vill höra hur allt går? Här är ju kyrka, festlokal och snart meny bestämd. Ni då?

  • 080719

    Glömde säga att det är kul att läsa alla inlägg och att vi är många i Juli. Bara att lära av varandra och få massa tips!!

    Kram på er

  • Anettan73

    Idag ska jag ev åka till Calligraphen o titta på kort. Man vill ju gärna klämma o känna
    Sambon tycker jag ska bara ta ett så att d e ur världen, men jag e rädd att jag ångrar mig sen när d e beställt. Så kanske man hittar något finare hi hi hi

  • Anja 19 juli 2008

    Annettan73

    jag drar oxå stora storlekar nu. Har 44/46 för tillfället (eller är nog nere på 44 nu).

    Hade från början ca 30 kg att gå ner och har gått med i aftonbladets viktklubb (som funkar toppen för mig, lätt att hålla koll på vad man äter oc se att man sätter samman kosten rätt under dagen, vilket spelar enorm roll när man ska gå ner i vikt, för det hjälper ju inte att äta mindre, man måste äta rätt, annars tar ju kroppen ändå tillvara allt på nåt vis).

    Nu har jag på några månader gått ner 12 kg och har ca 18 kvar men är SUPERNÖJD om jag går ner bara 12 kg till.

    Gick upp över 30 kg med barn nr 2 och sen hade jag ju ej hunnit gå ner när jag blev gravid 3 månader efter hon föddes (mina två yngsta är födda tätt) och kroppen tog mkt stryk.

    Började sen m mini-piller och gick upp 15 kg av dem, min ämnesomsättning blev så låg och min aptit enorm, värdelös kombination...

    Bytte till kopparspiral, fick långsamt tillbaka min gamla ämnesomsättning om min ursprungliga aptit (inte detta extrema sug efter sötsaker hela tiden.).

    Det svåra är ju att ändra sitt tänk, tyvärr... Men har man väl börjat så går det ju lättare, när man ser att det minskar på vågen och i kläderna så blir man så peppad.

    Nu måste jag bara börja träna oxå, för slappt hull som hänger är ju inget jag vill ha och så blir det ju lätt när man går ner mycket i vikt.

    Det är skitjobbigt m graviditetskilon...

    Jag vägde 60 kg när jag bara fått ett barn och efter tvåan och trean har jag varit uppe och vänt på 95. Nu väger jag 82 och kämpar på.

    Lycka till...

    :)

    Anja

  • Anja 19 juli 2008

    Det blir ju 13 kilo :) Satte in spiralen i slutet av mars och började då tänka på kostvanorna. Gick med i viktklubben för 6 veckor sen ungefär för att det stod stilla när jag kämpade på egen hand. har gått ner 5,5 kg sedan jag började där.

    Såg ju där, när jag förde in vad jag ätit, att jag satte samman kosten helt fel. åt alldeles för mycket fett och för lite kolhydrater tex...

  • Anettan73

    Anja- Du e ju super duktig... Jag började på viktis. vatt med där tidigare o gick ner 13 kg på 6 mån... Men d går inte nu känns det som.. Tröttnat. Gick ner 4 kg seh gav jag upp

Svar på tråden Vi som gifter oss juli 2008..