• janson77

Presenter till solist, pianist, värdpar, toastmaster mfl??

Vad kan man ge dom som hjälper till vid bröllopet?

Till värdparet/toastmaster som är samma personer tänkte vi bjuda ut på restaurang, för en helkväll.

Solisten är en tjej vi känner ytligt men hon säger att hon inte vill ha nåt men man vill ju ändå ge nåt, pengar till pianisten är ju ok, men till henne?
    Hur mycket betalt till pianisten, han ska spela två sånger under vigseln.

??????????

• Svar på tråden Presenter till solist, pianist, värdpar, toastmaster mfl??
  • matildas

halsband eller något armband tycker jag också är en fin present!
    behandling på salong som någon nämnde är ju också en bra idé!
    vi kommer att ha egna servitörer och åt de kommer vi att ge presentkort till någon restaurang, för alla av de som ska servera känner vi inte så väl, och man vet inte riktigt vad som är uppskattat!

till pianist, solist, speaker etc. kommer vi att ge willow trees figurer, lite olika beroende på vad som passar åt just den personen! alla dehär som vi kommer att ge dessa saker åt är mycket goda vänner och jag vet att de gillar figurerna (några har redan av dem från förut)!
    men det är förstås viktigt att tänka på vad man ger åt vem, för en del människor gillar ju inte att få prylar som de måste ha framställda "bara för att..."!

• matildas

vi kommer ge presenterna på bröllopsfesten! har varit på många bröllop var det har varit på det viset och tycker att det passar jättebra!

• Angelill

rolander - jag tycker absolut att det går bra att vänta lite med att ge tackpresent! Tänk vad mycket mer minnesvärt och speciellt det blir om ni köper något till dem på er bröllopsresa.

• mrsD

halkade bara in på denna tråden, men willow-tree passar perfekt!!! blev alldeles lycklig när jag såg änglarna och att de verkligen representerar det de står för. Tacksamhet, mirakel, osv. Det ska absolut bli våra gåvor till toastmaster, tärna osv

• chihiro

Appropå willow trees, är det nån som vet om dom finns i nån butik i sthlm?

• chihiro

inga fler idéer eller förslag ?

• tvillingmor

www.barncancerfonden.se

Där säljer de silverhalsband med ett hänge på där det står HOPE. Det är ju för ett gott ändamål och är jättefint!
    Jag har beställt 3 st.
    Sök på HOPE så hittar ni det.

• Fru ?

Vi har solister i kyrkan som är under 18, tärna/bestman/toastpar som bor i Norge och en tärna och en marsalk som bor i vår stad. Hur gör man då med presenter? Man vill ju ge nåt mer/större till toastparet (dom är även tärna och bestman) och presentkort går ju bort då eftersom dom inte bor här. Marsalken och den andra tärnan (hon ska även göra mitt hår...) vill vi ju också ge nåt speciellt. Solisterna är yngre så champagne el dyl känns inget bra. Vi funderade på smycken men är alldeles för personligt för att ge bort tycker jag. Willow Tree är inget för någon av dom, det vet jag. Knepigt va?!

Så förslag någon?!

• janson77

Lite liten bild på halsbandet HOPE, ingen som har nån större bild, så man srr exakt hur det ser ut??

• janson77

Jag vill oxå gärna ha fler förslag !!!!!!

• erika blivande brud 2007

vi kommer att ge våra tärnnor och toastmaster en delikatesskorg från martina! samt en god flaska rött vin vi tycker att det passar då vi ska åka till italien på bröllopsresa! till vår ena solist så har vi köpt parfym från dior. en av våra döttrar ska oxå sjunga och hon ska få något men vad har vi inte bestämt ännu... hon är snart 12 år...

• janson77

Fler tips på presenter?
    Gillar inte Willow Tree eller Hopehalsbanden, eller jag vet nog att dom vi ska ge presenter inte vill ha något sånt, sorry

• H&K

Till vårt värdpar lagade vi middag hemma hos dem. Vi hade köpt tallrikar, duk, skålar mm och dukade med. Sen under middagen tackade vi så mycket för all hjälp och och de skulle få alla grejerna. Blev jättelyckat!

• Cattiecattie

Jag tycker att saker känns trakigt att ge prylar. Varför inte presentkort pa bowling, bio eller nagon annan upplevelse som kan passa. Behöver inte bli dyrt heller
    Passar ju utmärkt om det är folk under 18!

Svar på tråden Presenter till solist, pianist, värdpar, toastmaster mfl??