• janson77

Presenter till solist, pianist, värdpar, toastmaster mfl??

Vad kan man ge dom som hjälper till vid bröllopet?

Till värdparet/toastmaster som är samma personer tänkte vi bjuda ut på restaurang, för en helkväll.

Solisten är en tjej vi känner ytligt men hon säger att hon inte vill ha nåt men man vill ju ändå ge nåt, pengar till pianisten är ju ok, men till henne?
    Hur mycket betalt till pianisten, han ska spela två sånger under vigseln.

??????????

• Svar på tråden Presenter till solist, pianist, värdpar, toastmaster mfl??
  • janson77

Bra idé med champange
    Vi ska till Tyskland i sommar och handla till bröllopet, då kan vi ju passa på att köpa!
    Vet att min svärmor köpte jättefina flaskor till sin son (min sambos bror) när dom gifte sig, verkligen superfina.....

Bra idé, tack !!

• janson77

Friendshipfiguren var helt ok faktiskt.....

• janson77

Delicard är ju ganska så dyra, vet inte om vi vill ge både champange och Delicard....

• Smurfa Gbg

Nä, det har du rätt i. Det får kanske bli antingen eller, när jag tänker efter.
    Bra att du ska till Tyskland och kan handla då. Tänkte inte själv på det när vi var där.

• janson77

Ja, det blir stor skillnad på priset, för man (vi) vill ju inte snåla på bröllopet.....I Tyskland får man verkligen valuta för pengarna.....

• chihiro

puffar lite för den här tråden...

• Höstbrud-07

Jag funderar på att skicka en stor bukett blommor till vår solist, det är en kompis till mig som ska sjunga så någon betalning är det ju inte fråga om men jag vill ändå visa vår uppskattning. Vi åker på bröllopsresa på måndagen men tänkte att man kan beställa en stor bukett blommor på söndagen som hon får på måndagen då, som en stor överraskning.

Ni som funderar på att ge någon form av pryl, gör inte det om ni inte vet att personerna i fråga älskar just sådanan grejor. Annars är det ju rätt jobbigt att få prylar som står och samlar damm någonstans och som man helst inte vill ha framme...

• chihiro

Höstbrud-07

Du har inte möjligtvis något bra förslag på nånting som.....man kan ha kvar som kanske inte nödvändigtvis behöver stå och samla damm ??
    Känner mig rätt tom på idéer och willow trees figurerna har ju en innebörd som nästan är det som betyder mest, tycker jag. Men som sagt man vill ju inte att dom som får dom ska känna att det är nått som måste stå framme bara för att :-P

• Höstbrud-07

Jag tycker blommor, någon flaska med vin, mousserande eller något sådant. Presentkort på någon restaurang eller matbutik eller liknande. Något man använder helt enkelt.

Svar på tråden Presenter till solist, pianist, värdpar, toastmaster mfl??