• janson77

Presenter till solist, pianist, värdpar, toastmaster mfl??

Vad kan man ge dom som hjälper till vid bröllopet?

Till värdparet/toastmaster som är samma personer tänkte vi bjuda ut på restaurang, för en helkväll.

Solisten är en tjej vi känner ytligt men hon säger att hon inte vill ha nåt men man vill ju ändå ge nåt, pengar till pianisten är ju ok, men till henne?
    Hur mycket betalt till pianisten, han ska spela två sånger under vigseln.

??????????

• Svar på tråden Presenter till solist, pianist, värdpar, toastmaster mfl??
  • Brud 4 augusti

Till våra tärnor och bestman har vi köpt halsband + örhänge resp. manschettknappar. Till vår toastmaster köper vi en riktigt "grappkorg" en enkel korg med olika sorters rolig öl, ölkorv, nötter och annat som hör till för att ha en rolig kväll.. Till vår toastmadame köper vi en typsisk vinkorg, olika sorters vin, ost, kex, choklad m.m. Solisten i kyrkan är även tärna så det blir nog bra med smyckesetet och ev. något annat också.. Jag hade själv blivit jätteglad om jag fått något av detta eftersom jag är så j*vla trött ;) , på att få saker som jag ska "ha som ett minne" det slutar bara med att det hamnar längst in i skåp, samlar damm i några år och till sist slänger man det... Så tips tjejer, tänk er för, det är väldigt lätt för oss blivande brudar att tänka som så att "jamen vår dag kommer juh vara ett speciellt minne och när de ser denna så kommer dem tänka på oss" för de jag känner så är det inte så här iallafall... Men alla gör juh givetvis som de vill ;)

• Lady o Lufsen

Har man tillgång till ett landsställe så är det perfekt att ge bort en weekend där!

Vi "gav" bort det till våra snälla hjälpare...Vi laddade stugan med ved till härliga brasor, en korg med vin, ost o kex, godis och en bra romantisk film. Vi köpte sängkläder och en varsin morgonrock, lade fram badkulor och massageolja samt frächa blommor i sov- och badrum...
    Dom var där från fredag till söndag och vi stannade ju naturligtvis hemma och tog hand om deras barn!

En otroligt uppskattad present!!!!!!

Nu hade ju vi sådan tur så att våra duktiga hjälpare var i par men det hade säkert gått lika bra till singlar...

• rolander

Lady o Lufsen

Vilken fantastisk present!! Så otroligt roligt att ge bort en sådan överraskning! Jag hade verkligen uppskattat något sådant! Var bara tvungen att skriva lite snabbt, blev alldeles rörd över den idéen...

• Lady o Lufsen

rolander:

Ja, det var verkligen en fantastisk present med tanke på att den var relativt billig och så fantastiskt uppskattad- riktigt roligt!!

Dom gjorde vårat bröllop oförglömligt och vi lyckades ge dom förutsättningar till en oförglömlig helg- bättre än så kan det ju inte bli

• chihiro

Brud 4 augusti

heh, för mig kan ett smycke vara ett minne av en händelse. Men iof bara för att jag förknippar saker jag fått av andra med olika händelser så betyder det ju inte att andra gör det :-P vår ena solist och vår pianist är dock under 18 år så vin och sånt går nog inte riktigt hem.. usch va svårt det är.

• Höstbrud-07

chihiro: Kan du köpa ett presentkort kanske, på tex en smyckesaffär, en behandling på salong eller något sådant som passar just dem?

• rolander

En liten fråga bara... När hade ni tänkt överlämna presenterna till era medhjälpare?

• chihiro

Höstbrud-07

hmm, kanske inte så tokig idée

rolander
    Jag hade tänkt placera presenten vid deras talrik. Tror jag. ;)

• Höstbrud-07

Jag tänker ge det efteråt, dagen efteråt eller senare.

• rolander

Vi ska nämligen åka till Kina några dagar efter bröllopet och hade först tänkt att hitta något roligt där, men då får de ju inget "tack" förrän flera veckor senare... Kanske är en dum idé ändå!?

Svar på tråden Presenter till solist, pianist, värdpar, toastmaster mfl??