Januari-Februari 2008
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Skulle precis skriva lite i vår gamla tråd men upptäckte att den var stängd, så jag passar på att starta en ny tråd där vi kan fortsätta.
Gamla tråden:
www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m2160753.html
Jag har provat den på Pincessa i Södertälje och beställde den på Jaysbridal.com
Ska se om den kommer idag, posten är påväg hit med ett paket!
Det var min svarta klänning som kommit!! Och den är PERFEKT!! Helt perfekt! Jag kan inte ens förstå hur fin den är och vilken figur jag fick i den!! Ska ta kort och lägga ut så ni får se! Lysningsmottagning here I come!
c_t
Hur mycket var frakten på MS klänningen?
Jag betalade 1200 för frakten tror jag.. fast MS-klänningen har inte kommit än
Tack alla för alla snälla kommentarer
Oz-080202: Vi ska också gifta oss borgligt eftersom vi tycker det känns bäst så. Ingen av oss tror på det kyrkan står för och det känns bättre att kunna utforma vigseln som vi vill ha den. Vi kommer att ha egna löften och sång utöver den obligatoriska delen på 30 sek
Snöflinga 76, grattis till bebisen! Är det er första? Och stressa inte det är gått om tid.
c_t: Mycket, mycket snygg klänning! Kul att du börjat med galleri. Det är så roligt att kunna kolla på andras bilder. Ringarna var också fina. Jackan vet du att jag gillar. Hur har det gått, har du vunnit akutionen? Hur mycket får du betala för klänningen från Jaysbridal? Och har du köpt den svarta där också? Många frågor
En fråga till c_t Vilka låtar ska ni ha på vigseln?
Tänkte passa på att uppdatera igen, det har ju hänt lite till i tråden - kul!!
080105 T och U (Västra Götaland)
080105 abbie80 (Örnsköldsvik)
080105 Bzzz (Dalarna)
080112 Lillgrisen
080117 LasVegas08 (Las Vegas)
080119 Malin46
080126 Qozze (Åre)
080126 Addiz
080126 ~vinterbrud~ (Stockholm)
080126 Baltasar
080126 20080126
080202 CmD
080202 Offis
080202 Gotland-08 (Visby)
080202 LillHjärtat (Västernorrland)
080202 Oz-080202 (Australien)
080216 _golden_ (Gävle)
080216 ja2007 (Strängnäs)
080225 c_t (Ishotellet, Jukkasjärvi)
0802?? Akvavit (Dalarna)
Jag var ute och kikade på lite skor häromdagen (bland annat), men jag hittade inga som jag gillade. Men nästa vecka börjar semstern så då får man lite mer tid över för sånt. Hade tänkt att börja prova lite klänningar med då...
Ska försöka ta mig iväg till en tapetaffär också för att hitta någon lämplig tapet så man kan börja pyssla med inbjudningarna och festprogram (lite pyssel till semestern alltså ). Tänkte använda samma tapet genomgående på inbjudningar, festprogram samt tack-kort.
c_t: Nu såg jag din jacka (i ditt galleri), vad tuff den var!
Oz-080202: Vi kommer också att gifta oss borgerligt, av samma orsaker som Gotland. Vi kommer att ha någon dikt samt ett par sånger (ska fråga en av mina vänner om hon vill sjunga - hon är jätteduktig på det) sedan är vi lite osäkra. Har inte bestämt hur ceremonin ska se ut ännu heller.
Vi ska ha Carolas Evighet fast i en långsaqm version på vigseln samt Sonja Aldens för att du finns. Kommer att bli jättefint!
Ja det är lite kul att kunna visa det man pysslar med Ska förresten inte ha var axelbanden på klänningen, är mycket finare utan.
Den svarta klänningen har jag beställt från Kanacca. Min m2b kunde inte i sin vildaste fantasi tro att den kostat 109 dollar.
Det är en dag kvar på auktionen så håll tummarna! Jag har betalat 6000 för min brudklänning och det är inkl frakt, sen vet jag ju inte om jag måste tulla på den, det återstår att se.
Qozze
Jag var på panduro idag och dom hade massor med papper just för kort, kolla där om du hittar något.
Tack för gratulationerna till vår bäbis... en månad av väntan kvar! Vi får verkligen hoppas att allt går som det ska och att vi inte får en kolikbäbis... Det är vår första och det vore ju trist om man såg ut som ett vrak när det är dax för bröllop...
c_t Vilken häftig jacka du hade bild på. Var har du hittat den? Den blir nog urtjusig i Iskyrkan.
Själv ska jag ha en stickad cape med stor vikt krage. Svår att förklara hur den ser ut, har fått idén för länge sedan här på BT när jag tjuvkikade på någons bröllopshemsida. Den ser ut som en poncho ungefär men inte V-formad nertill, utan fint rundad. Vi ska ha stickad dopklänning till vårt barn också. Min tärna ska ha en stickad sjal runt axlarna. Men vi ska ju inte ha på oss det i kyrkan, då vi är inne, förutom bäbisen då, utan när vi kommer ut i kylan.
Åh, vad jag är glad att jag fick nys om detta forum. Så många bra idéer man får av era planer!