• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • LukasU

Måste bara få meddela att jag har hittat en sömmerska nu som ska sy min klänning efter mina önskemål. Så underbart att slippa leta längre!

• Qozze

Ja, det gör den säkert. Det kommer att bli skitsnyggt! Den andra klänningen var också superfin!

Jag har inte alls bestämt mig för någon klänning, har mest kollat runt i tidningar och på nätet. Men jag såg en jättefin i Amelia Brud och bröllop tror jag att det var. Axelbandslös, lite liknande överdelen på din första klänning med lite vidd i kjolen och ett grönt sidenband i midjan som hängde ända ner till golvet. Gillade den skarpt! Och nu börjar ju midjan på mig synas lite mer så i sommar tänkte jag att man kunde ge sig ut och börja prova. Funderar också på om man kanske ska låta sy upp en klänning, ska kolla upp vad det kan kosta.

• Qozze

LukasU: Var har du hittat den sömmerskan? Och vad får du betala för det ungefär?

• LukasU

Qozze:
    Jag fick ett tips på en tråd här faktiskt. En tjej i Stokholm som verkar jättetrevlig. Har inte träffat henne än men hon mailade att det kostar 4000-6000 kronor och då ingår allt; sömnad, tyg, underkjol och mönsterkonstruktion. Tycker att det är riktigt bra faktiskt.

• c_t

Qozze,

Ge dig ut och prova när du börjar känna dig bekväm, är mitt tips. Sen när du hittat den modellen som du trivs i, börja surfa och beställ den från USA eller Kina
    Jag var så inne på att ha en klänning med vidd å allt men det såg inte bra ut på mig alls. Så när jag klev i min MS klänning var jag helt körd. Den satt perfekt! Så då letade jag upp den på nätet och beställde den från USA. Har tur som inte behöver göra ändringar, jag är en exakt amerikansk 4

• c_t

Och den klänningen du visade var jättefin!

Svar på tråden Januari-Februari 2008