• Svar på tråden Januari-Februari 2008
  • _golden_

Instämmer med ~vinterbrud~- jag är också nyfiken på pappersinköpet!

c_t; du har mail

• c_t

_Golden-
    Tack för bilderna!
    Jackan var jättefin men för vit för mig! Klänningen är cremefärgad

• _golden_

Aha, SÅ creme alltså, då är jag med! :)
    Hoppas du hittar nåt - ska ha dig i åtanke om jag springer på nån, och tipsa i sånt fall.

• Gotland-08

Hej på er!

Pappersinköp var jättekul! Svårt, många papper finns det men jag är nöjd. Det fanns så klart inte rätt antal men jag beställde fler. Två till tre veckor tog det så det är bra att jag var ute redan nu och tittade. Jag köpte några för att börja. Lägger in bilder på min familjesida. Sen ikväll ska jag testa embossing för första gången....

Vi vill ha mörker när vi viger oss, både ibörjan och när det är färdigt. Vi ska ju vara i en ruin så det enda som finns är facklor och levande ljus. Det kommer bli perfekt.

Nu ska jag lägga in bilderna, återkommer när det är klart.

Åh, vad det här är roligt!

• Gotland-08

Hej!

Nu har jag lagt ut bilder. Det brun/grå/silvriga är vår sovrumstapet och ska vara utsidan.

www.familjeliv.se/hem/vinterbrollop/galleri.php

Ska leka lite och sen lägger jag ut fler bilder. Så nu ska man för fösta gången prova på att embossa... Håll tummarna...

• ~vinterbrud~

Tittade på sin sida Gotland-08:
    såg JÄTTESNYGGT ut - coolt!
    Usch nu får jag lite ångest för att jag inte är så pysslig och mer "unik" utan ska beställa färdig inbjudningskort
    Men jag har NOLL fantasi och är inte särskilt kreativ. Skulle bara bli skräp av det jag försökte mig på och se ut som en 4-åring gjort korten, ha ha ha...

• _golden_

Åh, verkligen HUR fint som helst! Smakfullt. :)

• Qozze

Gotland: Tack för priserna, då har jag åtminstone nåt att gå efter. Vad snygga dina inbjudningakort kommer att bli. Har också funderat att göra själv, men har ingen klockren ide än. Men jag sklle gärna ha något mönster som man kan ha likadant på festprogram och tackkort.

Akvavit: Välkommen! Kul med fler vinterbrudar i tråden. Var i Dalarna ska ni gifta er? Vi satsar på ett bröllop i fjällen, Åre närmare bestämt. Hoppas på snö!

~vinterbrud~: Här är ju en till som gifter sig den 26/1 (vi!)

• Qozze

Lillhjärtat, välkommen du med! Fixar till listan med lite mer info som jag hittat i tråden (och även med ja2007 som också hittat hit):

080105 T och U
    080105 abbie80
    080112 Lillgrisen
    080117 LasVegas08
    080119 Malin46
    080126 Qozze, Åre
    080126 Addiz
    080126 ~vinterbrud~
    080126 Baltasar
    080202 CmD
    080202 Offis
    080202 Gotland-08, Visby
    080202 LillHjärtat, Västernorrland
    080216 _golden_, Gävle
    080216 ja2007, Strängnäs
    080225 c_t, Iskyrkan/ishotellet i Jukkasjärvi
    0802?? Akvavit, Dalarna

• Gotland-08

Tack för de positiva kommentarerna! Nu har jag pysslat, väldigt lätt är det. Embossa är verkligen som att vara sex år igen och stämpla motiv... Måste dock byta papper och embossingpulver. Pappret är för tjockt, det blir inte bra med en tjock tapet. Eftersom trycket är snirkligt och färgen ljus är det svårt att läsa det...

Jag tänker köra på samma toner men välja tunna papper och kanske svartglitter på texten. Sen sitter man ju och leker med formen... Så fort jag har några som jag tycker duger ska jag lägga ut dem så ni får tycka till.

Jag var på Skapa Hobby på Hornsgatan idag och de har jättemycket fina saker. Väldigt snälla och hjälpsamma också. Får nog ta och åka dit imorgon eller på fredag igen...

Svar på tråden Januari-Februari 2008