För mig förlovar man sig när man ämnar gifta sig inom en rimlig framtid, men jag vet att det finns många olika åsikter om detta.
Jag bor i England och vi diskuterade det här en gång tillsammans med folk från rätt många olika länder. Någon frågade vad en LÅNG förlovning i respektive land innebar, och SAMTLIGA personer sa att en förlovning på ETT ÅR var en LÅNG förlovning!! Länder representerade var England, Tyskland, Polen, Ryssland, Ungern, Italien och Aruba.
Det var bara jag som sa att i Sverige kan folk vara förlovade i 10 år utan att någon reagerar. Flera stycken började då asgarva och sa att det var det konstigaste och roligaste de någonsin hört!! De frågade också om de man i Sverige kan ha barn utan att vara gift, vilket också verkade ovanligt i de andra länderna.
Jaja, ville bara dela med mig av detta intressanta som jag upplevt. Min totalt ovetenskapliga undersökning visade alltså att Sverige är ganska unikt när det gäller att förlova sig utan att ha ett bröllop inom en snar framtid i tanken.
Bra eller dåligt får man väl ta ställning till själv! Kanske beror det på att vi inte är lika religiösa här som i andra länder??