• blåpärlan

Dålig respekt

Nu vet ju inte jag om vi är helt dumma, men vi har hela tiden sagt:
    Ska ni kidnappa oss, så GÖR INTE DET PÅ SAMMA DAG!
    Vi har sagt det till alla.
    Vi har en dotter som är 4 och henne har vi aldrig lämnat bort för att vi ska ut och festa.
    Vi har alltid turats om.
    Igår kidnappades jag klockan 8 och på eftermiddagen hade de tänkt ta min M2B.
    Men han tvärvägrade. Så nu får han ingen svensexa bara för att de inte vill lyssna och respektera att vi inte skaffar barn för att andra ska ta hand om dem.

Vad är era spontana åsikter??

• Svar på tråden Dålig respekt
  • jagärsåkär

Min spontana reaktion?? Ja eftersom du frågade tänker jag ge den: jag tycker det är katastrof att ni inte kan lämna bort er 4 åriga dotter en enda kväll. Herregud om 3 år börjar hon skolan! När hade ni tänkt lära henne klara sig en enda natt utan mamma o pappa?

Sen tror jag ni uppoffrar för mkt av er "egen tid" och vuxna liv för att ni håller så hårt på den här regeln. Vill inte du vara ensam med din m2b nån enda kväll och bara njuta av varann? Ni måste ju ha ett liv utanför föräldraskapet också, annars hur ska ni hålla romansen vid liv och andas ut lite mellan varven för att orka med att vara bra föräldrar?

Sen tycker jag iochför sig att det var jättedåligt av era vänner att inte respektera det ni sagt. Man gör ju det man tror är bäst för sina barn och ingen annan ska lägga sig i det...

Har inte läst nåt i tråden, kanske står där, men hur gör ni på bröllopet då? Ska 4åringen tvingas vara med på en vuxenfest som inte är passande för så små barn? Eller ska ni avbryta allt vid 21:00 för hennes skull så ni kan lägga henne?

• Sister of the Night

Jag är fortfarande väldigt nyfiken på vad de menade att dottern skulle pyssla med när både mamma och pappa är på hippa.

Faktiskt så får man intrycket av att släktingarna medvetet valt att gå tvärsemot er uttalade vilja. OK, de kanke inte håller med er ifråga om när barnet kan börja lämnas bort, men deras åsikt sitter i detta fall trädtopparna.

Ja, jag tycker också at det var respektlöst.

Någon skrev att tärnan flinat och sagt "You never know" när hon tagit upp att hippa/sexa på samma dag vore olämpligt.
    Jag tycker för egen del inte att man ska ta sig för stora friheter bara för att det är hippa/sexa på gång; respekt för folks privatliv får man ändå visa.
    Kan inte bruparet en viss dag så är det väl bara att gilla läget?!

• Sister of the Night

P.S: _Frågade_ de ens tonårsdottern om hon kunde ställa upp? Eller antog de bara?

• blåpärlan

Tonårsdottern blev inte heller hon bortlämnad när hon var liten.
    Vill den ena dricka så är den andre nykter, så är det bara hos hos.

På bröllopet så är det 9 andra barn med
    (3-8 år) för vi tycker att barnen har all rätt att vara där.
    Bröllopet är ingen fyllefest.

Hade vi haft någon som vi känt så pass starkt förtroende för att vi kunde lämna henne en kväll, så hade vi kanske gjort det. Men vi har ingen sådan människa i vår närhet längre. Hon dog tyvärr.

Tonårsdottern är världens snällaste tjej och hon vågar inte sätta sig emot när de där människorna nästan tvingar henne.
    Flickorna har varit själva på dagtid men aldrig på kvällen/natten.

När lilltjejen då dessutom är på dagis 50 timmar i veckan så är det inte så angeläget att slippa ifrån henne för att få ett vuxenliv. Det har vi när hon lagt sig.

Oj, långt svar men jag var ju tvungen att förklara lite.:)

• jagärsåkär

Ok då förstår jag er bättre... Klart ni vill umgås med lilltjejen och det är ju viktigt att man har en barnvakt man kan lita på. Annars får det så klart vara.

Vi kommer också ha barn på bröllopet men fixar ett parallellt barnkalas åt dem. För oss handlar det inte om att det blir fylla, snarare att det blir hög musik och dans och 100 vuxna gäster... Det kändes bättre att barnen får ha eget kalas i en stuga bredvid med barnvakter. Sen får de väl titta förbi om de vill, men de slipper oss om de vill.

• succubusan

spontant: Vilka skit kompisar

• Bröllopsplaner

Spontant: Lite konstigt att ni inte kan lämna bort er dotter en enda kväll när era vänner vill ordna en helkväll för er. Men men, iom att ni sagt till i förväg så borde de ju såklart ha lyssnat!
    Nu brukar man ju iof inte "säga till i förväg". Möhippa/svenssexa är ju inget man beställer.

• lillyofthevalley

Hej!

Jag tycker du är för hård mot era vänner. Jag tror att det är fruktansvärt svårt att verkligen förstå hur ni kännner. Man kan berätta för folk men det är inte alls säkert att dom verkligen kan sätta sig in i era känslor, särskilt om dom själva är av en annan åsikt. Visst skulle dom lyssnat på er men ge dom lite kredit för att dom försökte göra något kul för er. Dom är nog inte ondsinta.. eller? Dom hör nog vad ni säger men förstår inte alls. Uppskatta att dom iallafall försökt. Det är väl tanken som räknas? Dom försökte, men det blev fel. Sånt händer, det blir inte alltid som man tänkt.

• mius_

tycker det känns fel att kritisera ifall man inte vill lämna sitt barn till någon barnvakt för att gå ut o partaja. varje förälder känner sitt eget barn allra bäst, och om man önskat att möhippan och svensexan skulle vara på olika kvällar så borde de respektera det. fast de skulle vara av den åsikten att ni borde lämna er dotter på någon annans ansvar för en kväll, så får de väl tycka det, men det är inte deras sak att bestämma det, det besluter föräldrarna själva.

• bröllops häxan

Grejen är ju som sagt att dom tänkte kidnappa pappan när inte mamman var hemma. Hur ska då en femåring klara det :) Det är ju inte så mycket annat och snacka om. Mest snopet ska det väll vara för kidnapparna att dom inte tänkte på de.

Sen hur vida föräldrarna ställer sig inför att välja bort barnvakt eller inte är sekundärt. Skulle lill tjejen vara hemma ensam eller?...Ja jag säger då det.

• blåpärlan

Nu i efterhand har det kommit fram att de ångrar att de inte lyssnade på oss.

De ville ta oss samma dag för att de skulle kunna träffa sina respektive senare på kvällen för att festa tillsammans.

Svar på tråden Dålig respekt