• blåpärlan

Dålig respekt

Nu vet ju inte jag om vi är helt dumma, men vi har hela tiden sagt:
    Ska ni kidnappa oss, så GÖR INTE DET PÅ SAMMA DAG!
    Vi har sagt det till alla.
    Vi har en dotter som är 4 och henne har vi aldrig lämnat bort för att vi ska ut och festa.
    Vi har alltid turats om.
    Igår kidnappades jag klockan 8 och på eftermiddagen hade de tänkt ta min M2B.
    Men han tvärvägrade. Så nu får han ingen svensexa bara för att de inte vill lyssna och respektera att vi inte skaffar barn för att andra ska ta hand om dem.

Vad är era spontana åsikter??

• Svar på tråden Dålig respekt
  • Charlotte & Ronny

Ja brist på respekt!
    Det skall ju vara eran dag och då tycker jag de minsta vännerna kan göra är att respektera era viljor...antar att ni bett dem om att inte ha de på samma dag?
    Taskigt tycker ajg mot din M2b! Dom borde verkligen tänkt efter vad ni ville...

• Lady o Lufsen

Oj...Håller fullständigt med om att det var dålig planering av era fixare...

Vi har själv två döttrar som idag är tonåringar...När dom var mindre så var vi stenhårda på principen att inte lämna bort dom i "onödan"- ett misstag som vi mer än en gång har ångrat och vi inser att det inte var speciellt smart av oss...
    Av flertalet anledningar så är det jättebra att vänja in barnet hos någon trygg människa- precis som man gör på dagis/dagmamma- i sakta mak så att alla kan känna sig trygga!! Nu var det inte det du undrade över, jag vet!

Hur går det nu?? Kommer killarna i gänget ändra dag eller är det kört??

• blåpärlan

Om man säger så här:
    De har skitit i det blå skåpet!

Vi har ingen trygg människa som vi litar på att lämna barnet till. Och det är ju inte så himla svårt för gänget att fixa två olika dagar då alla är från stan.

• blueberrypie

Har ni fått någon "förklaring"?

• Gabbies

Usch vilken dålig stil att inte respektera eran vilja!

• blåpärlan

Förklaringen var att "någon gång måste ni släppa taget om barnet"
    Det hade vi väl kunnat om vi hade haft far-morföräldrar vi kunnat lita på.
    Mina föräldrar finns inte längre och farmor gick bort nyligen.
    Barnet är på dagis 50 timmar i veckan så vi tycker inte det är märkvärdigt att vi inte lämnar bort henne.

• Snart Erics fru :)

men hade dem ordnat det med barnvakt? hur hade dem annars tänk sig?

• Tant Brud

Dålig respekt av era vänner. Även om man har stabila barnvakter, så kanske inte de kan komma på ett nafs heller!
    Jag menar, vet jag att min fästman ska ha svensexa på lördag, då ringer jag ju inte mormor, jag planerar att själv vara hemma med barnen, så när de sedan dyker upp vid två tillfällen, ska man ju inte behöva fixa med barnvakt. Jättetråkigt.

• MrsNyberg2B

Jag säger som Snart Erics fru: Vad hade de tänkt göra av dottern när det kom och kidnappade mannen? Ta henne med sig eller? Det verkar ju kanske inte helt genomplanerat från alla håll...

• blåpärlan

Jag har en tonårsdotter också och de tyckte att hon kunde ta hand om den lilla.
    Men de två har heller aldrig varit ensamma mer än någon timme medan vi varit och handlat och så.
    Aldrig ensamma på kvällen.
    Tonårsdottern hade också klart och tydligt talat om att hon inte gick med på det.

Svar på tråden Dålig respekt