• blåpärlan

Dålig respekt

Nu vet ju inte jag om vi är helt dumma, men vi har hela tiden sagt:
    Ska ni kidnappa oss, så GÖR INTE DET PÅ SAMMA DAG!
    Vi har sagt det till alla.
    Vi har en dotter som är 4 och henne har vi aldrig lämnat bort för att vi ska ut och festa.
    Vi har alltid turats om.
    Igår kidnappades jag klockan 8 och på eftermiddagen hade de tänkt ta min M2B.
    Men han tvärvägrade. Så nu får han ingen svensexa bara för att de inte vill lyssna och respektera att vi inte skaffar barn för att andra ska ta hand om dem.

Vad är era spontana åsikter??

• Svar på tråden Dålig respekt
  • wife 2 be - been wife

Mycket dålig stil av era vänner. Att inte kunna ändra på endera svensexa eller möhippa. Tycker som du. Såå respektlöst. Om de vet vad ni har sagt och hur ni känner är det väl bara att respektera. Är väl ändå meningen att dagen skall passa brudparet?? De är ju ändå för er skull spektaklena hittas på!!!

Fram för mer respekt i allmänhet i detta ämne, och att folk tar hänsyn till de "drabbade"

• MrsNyberg2B

"de tyckte". Det är väl inte de som ska tycka, det är ju ni och ni känner er familj och förutsättningar bäst. Borde vara självklart att man respekterar era önskningar om man nu inte har en genomtänkt lösning som man vet funkar med er..

• Tant Brud

Och en tonårsdotter kan inte råka ha andra planer en lördag, eller?

• blåpärlan

Ja precis. Hon blir 17 i år och har väl full rätt att göra vad hon vill en lördagkväll (nästan i alla fall).
    Hon var ute med sina kompisar. I vanliga fall brukar släkten gnälla på henne för att hon aldrig hittar på nåt.

Men där ser man, släkten ÄR värst.

• DeeDee

Jag tycker ni är fullt berättigade till er åsikt och sätt att se på barnvakt.

Däremot tycker jag inte det är så konstigt om era vänner kanske inte är så pigga på att ordna ett ny svensexa. Det är faktiskt väldigt svårt att få ihop datum och annat för att anordna. tycker att svensexor/möhippor tas lite för mycket för givet.

Jag tror säkert att din blivandes kompisar anordnar ngt men kanske inte just en svensexa. Det blir säkert jättebra.

• blåpärlan

Hans kompisar var inte ens med, för det var ingen av vare sig jobbarkompisarna eller "vanliga" kompisar som kunde denna helgen, dessutom hade kompisarna sagt som vi: Inte samma helg.
    Killarna som skulle ta honom nu var enbart släktingar.
    Tydligen vet kompisarna mer om oss än släkten.
    Tyvärr.

• Raspberry

Ja, vad skall man säga. Inte acceptabelt helt enkelt.

• PennyJenny

De kan ju hur mycket de vill tycka att ni ska släppa taget, men inte sjutton framför man den åsikten genom att gå emot eran vilja?! Hur sjutton tänkte de? Jag hade varit så himla förbannad att de nog hade kunna sett sig om efter något annat att göra på min bröllopsdag tror jag, för på bröllopet vet jag inte om de hade varit välkomna. Så gör man bara inte när de är barn inblandade.

• blåpärlan

Tack för alla era svar.

Det är helt klart inte oss det är fel på.

Nu ska vi försöka glömma det här och se fram emot en trevlig bröllopsdag istället.

Men jag kan ju redan nu säga, att de där släktingarna det handlar om, inte kommer kontaktas av oss mer efter Dagen D.

• mammacatta

Men herregud, från vilken planet kommer de?
    Om man säger till att man inte KAN samma dag, är det så svårt att respektera det då?
    Otroligt korkat gjort måste jag tillstå. Juvenilt.

Svar på tråden Dålig respekt