• midsommarbrud-07

jag käner mig riktigt besviken...

jag vet till största sannolikhet att vi får våra möhippa/svensexa i morgon. Jätte roligt!! men nu till det jag e besviken på...det e många som hoppat av. min blivande svägerska ska på kryssning, min blivande svåger o tjej har inte råd att åka upp från skåne till sthlm. ett par som vi umgås mycket med hade fullt upp.....jag vet att läget e såhär men jag menar, vi gifter oss ju bara en gång... kanske e ag töntig... hur många har ni varit på era svensexor o möhippor? vi kommer vara 5med mig på min möhippa, det känns lite...

• Svar på tråden jag käner mig riktigt besviken...
  • jagärsåkär

5 är väl jättebra? ett perfekt o smidigt gäng. Jag tycker bara det verkar krångligt o svårt att dra runt ett gäng på 10 pers tex. Skulle jättegärna vara 5 st för då hinner man snacka med varje kompis!

• brud78

brud 0709....

Peppa? Det är alltså det man ska göra, det är därför man skriver i inläggen: Hur tycker ni? eller: vad har ni för åsikter?
    Jag antar du syftar på tråden du själv startat ang din möhippa.
    Jag står fortfarande fast vid att många brudar är alldelese för självupptagna och inte kan förstå att folk kan ha anledningar till att inte komma på just deras bröllop.
    Som jag skrev i ett annat inlägg, ha kul med de som kommer istället och sluta ge de som inte kan komma dåligt samvete.

• Lady o Lufsen

På min hippa var det det stora flertalet som inte kunde komma av olika anledningar...Vi blev 9 st totalt och det var hur kul som helst!!! Det går faktiskt att ha kul ändå. Visst är det jättesynd när alla inte kan men det betyder ju inte att dom gillar dig mindre för det

Det kommer att bli bra, det är jag övertygad om!

• Snart_FruL

Jag önskar att det blir 5 st på min hippa förrutom mig, för då innebär det att alla kunde komma.

• Snart_FruL

dvs om de anordnar en möhippa, vet inte hur de kommer göra med tanke på att de är så få

• Mrs. 170307

Vi var tre - med mig! Och vi hade jättekul.

Jag känner ingen i Sverige och mina kompisar kunde inte komma förrän dagen före bröllopet (och då hade jag annat för mig).

Så min bästa väninna, som kom från Tyskland några dagar innan, och min mamma och jag hade en helt fenomenal och rolig utekväll - det var min möhippa. Vi tre hade roligt och det är jag säker på att ni 5 också har (hade?)!

• midsommarbrud-07

Vi hade en kanon dag!! de hade lagt ihop svensexan o möhippan. Samanlagt blev vi 11 personer. vi åkte gokart, spelade paintboll, vi fick olika pinsamma uppdrag, vi badade o bastade , käkade middag , sjöng singstal. alla verkar vara kanon nöjda med dagen o kvällen!! tack alla som peppat mig:D

• wife 2 be - been wife

gud vad skönt att du blev nöjd
    Summan av kardemumman= alltså lita på dina kompisar. de känner dig bättre än du tror och gör sitt bästa för att du skall trivas under denna dagen

• brun ögd

Jag hade samma problem...vi var 4st med mig. Men bättre 3 kompisar än inga. :)

Det som var mest synd var att alla skulle upp och jobba dagen efter...men tyvärr kan man inte få allt :P jag fick en underbar dag.
    Och jag var rätt besviken just då men nu är jag glad att de som kunde i alla fall ställde upp.

• Lilla Li

Vi var 7 stycken med mig. Det var svärmor och min svägerska som ordnade möhippan, så den var ganska familjeinriktad och därför bjöd de med alla kvinnliga gäster - gamla som unga, släktingar och vänner. Ingen av mina 3 systrar kom, min mamma kom inte, min gudmor kom inte, mina vänner kom inte. Min tärna (som är min bästa vän) höll på att inte komma eftersom hon tyckte att hon inte hade råd och det var jobbigt för henne eftersom möhippan hölls på en annan ort än där hon bor. Ändå gick hon på Liseberg och åkte på en sista minuten-resa strax innan möhippan. Tillslut kom hon ändå.

Så jag är sjukt besviken... Min tärna var den enda av tjejerna som bara var "min" vän. I övrigt var det min sambos mamma, syster, bröders flickvänner och hans bästa kompis flickvän.

Jag hade fruktansvärt roligt och det värme verkligen att de ville ordna nåt för mig, men jag är väldigt besviken på att inga av mina gäster ville engagera sig...

• Lainan

Vi var inte alls många på min heller. Men de som betyder något för mig var där. Däremot är jag besviken på några som inte kom, som verkligen hade goda ursäkter (jobb, resa osv) . Inte på att de inte var där, men att de inte frågat en enda gång ifall jag hade roligt.

Sådär lagom roligt att planera en av dessa tjejers möhippa, när hon inte ens orkar fråga hur min var. Men jaja, mitt bröllop var helt perfekt iaf och det viktiga är ju att mina vänner var där, möhippan är ju inte en riktigt lika stor grej.

• brud 070901

brud78: har inte skrivit nån tråd om min möhippa... antar att du menar den om mitt bröllop!?

som sagt, menar inte att man inte ska ge sin åsikt MEN det finns väldigt olika sätt att ge den på.

ha det//

• Skalaren

Lilla Li, kan det inte vara så att dina vänner och systrar blev lite besvikna att möhippan organiserades av din blivande svärmor och blev "familjeinriktad". Kan ju vara så att de gärna ordnat med en kompishippa. Jag skulle nog tycka att det varlite tråkigt om mina vänners svärmödrar blandade sig i en möhippa. Man kan ju ha olika tankar om vad en möhippa egentligen är. För mig är det defenitivt inte en tillställning för alla bröllopets inbjudna kvinnliga gäster. Utan en tillställning för brudens närmaste vänner. Har bruden t.ex. inte nära kontakt med svägerskor eller brudgummens vänners respektive, tycker jag inte att de har på möhippan att göra. Men det är ju tråkigt om du blev besviken, men dina vänner och systrar kanske också var besvikna.

• Gotland-08

midsommarbrud-07

Åh, vad kul att det blev så bra! Vad glad jag är för din skull!

Grattis!

• wozzgirl

Vi var också bara 3 men vi hade en jättemysig kväll. Jag väntade mig inegn möhippa alls o blev positivt överraskad.

• pasia - www.js070707.blogg.se

Jag tycker inte att du ska vara ledsen,du får åtminstone en möhippa... Det får inte jag...

Folk vill inte ens resa till mitt bröllop från skåne till stockholm, bara du får vara med någon du gillar, ochh att någon har planerat något till dig, borde du vara glad! VA glad för de som kommer istället för att sörja de som inte kommer.

• croftan

Jag blev hippad i torsdags och fick en jättefin hippa. Jag hade jättekul och slapp strippor och liknande pinsamheter som man ändå redan gjort så det räcker och blir över. Men jag förstår absolut hur du känner! Jag hade lämnat ifrån mig en lista på 40 namn inför hippan och det blev jag och mina två tärnor (de som anordnade hippan). Det var som sagt jättemysigt men jag tycker ändå det var lite tråkigt att ingen annan valde mig och min hippa.

Det är klart att jag förstår att folk har annat planerat men jag blev lite besviken på dem ändå. 0 av 40...

Brud78: Att bli besviken är en känsla som ägs av personen som känner den, och man har alltid rätt till sina känslor. Oavsett om den är befogad eller inte. Inte ska du komma här och säga vad hon får känna. Dessutom kan man inte styra över sina känslor, så länge man bara är medveten om när de går överstyr och inte prackar dem på alla andra.

• mjr

Lilla Li:
    Jag känner verkligen med dig och tycker det är tråkigt att dina vänner inte ställer upp för dig på din möhippa. Det är ju den dagen som är DIN och du har ju bjudit dem på fest och ställt upp för dem- då är det dags att bjuda tillbaka. Jag själv blev hippad i helgen och mina närmaste vänner var där men hade inte engagerat sig utan min syster hade fått planera allt själv och hade hopats på lite stöttning. Jag har ju hjälpt till vid flera hippor tidigare! Blev väldigt tråkigt på kvällen

Skalaren:Om inte vännerna gör en möhippa för en, får de väl iallafall ställa upp om nu svärmor ordnar en, att tycka det är tråkigt om man inte är med och engagerar sig är skit. Jag blir förbannad när jag läser det. Men nu är jag ju själv i ett besviket läge så jag tänker inte lyfta ett finger för mina sk vänner...

Svar på tråden jag käner mig riktigt besviken...