• Ladye

Vad kostar det med en bröllopsfotograf och vad fick du för priset?

Vad kostar eran bröllopsfotograf och vad fick du för priset`?

• Svar på tråden Vad kostar det med en bröllopsfotograf och vad fick du för priset?
  • Gutan

fialotta
    har du tänkt på att det finns flera väldigt duktiga fotografer i Norrköping också..? tex Fotofabriken och Fotografica vet jag är duktiga, men det finns nog många fler om man letar :)

• fialotta.

Gutan
    Av någon konstig anledning tänker jag att det är svårare att få fotografer att åka från norrköping. Fråga mig inte varför! Har du fler tips på fotografer där? Är ute efter någon som tar fina kort som gärna inte behöver vara så uppställda (om det nu går egentligen!)

• Gutan

nja, jag har inte bott här så länge, men när jag tittat på bröllopsbilder i tidningen (NT) så tycker jag om de som de två ovannämnda har tagit :)
    Jag tänkte i och med att du funderade på att låta en fotograf från söder om Sthlm så kanske du skulle titta i Norrköping och kanske Söderköping också..
    Lycka till.

• Lisa1

Var inne och kikade på Leanders hemsida...JÄTTEFINA bilder!!!!!!!

• Daia Gräddnos

4500kr, da ingår fyra timmars fotografering (brudfoton, vigsel, mingel) och vi får alla bilder högupplösta på DVD och rättigheter til bilderna. Det var det som var viktigt för oss, samt at kemien med fotografen kändes rätt.

• Daia Gräddnos

Glömde seia att i detta priset ingår också reskostnader för fotografen (1200kr).

• Ester W

Vi betalar 6000 kr, för fotograf innan vigseln och sedan efter vigseln och därefter ett antal mingel bilder på gästerna.

• spännande!!

Inte nått! en kollega är hobbyfotgraf så han krävde nästan att han skulle få ta fotona. Det var oerhört avslappnat att ha någon man känner som fotograf. Vi fick 200 bilder, eller vi fick alla bilder där vi såg något så när normala ut ;) Min kollega redigerar lite i ett tiotal då han själv tycker att färgerna är lite märkliga. Jag tycker alla bilder är fina, men men...

Vi fick väldigt personliga foton, inte de klassiska som jag har fått en känsla av att många fotografer tar.

• Ladye

spännande: kan du säga vem det är det lät mycket intressant=)

• Krabbolina

2000:- kommer vi att ge och då ingår studiofotografering, utomhus om vädret tillåter, fotografering av vigselakten, fotografering av våra gäster.
    Ett album kommer det att bli.
    Kort i färg,s vart/vitt och sepia. Plus en skiva med alla kort som blir tagna.

• Ladye

Krabbolina: Vad heter den fotografen?
    Det lät ju intressant ju...
    Man vill ju inte bli urfattig bara för att man vill ha fina kort

• Krabbolina

Ladye:
    Pia foto, hon finns i Perstorp nere i skåne.

• Joleen

Vår fotograf kostar 2200 kr, då fotar han oss i 1 timma utomhus samt i lokalen där vi ska vigas. Vi får 25 högupplösta, redigerade foton på CD-skiva efteråt.

• Te66an

Vi hade ingen fotograf utan vår kompis lånade sin pappas "proffskamera" och tog superbra bilder. Var lite nervös innan eftersom att han inte är fotograf. Jag tror att kameran är det viktigaste. Det var också skönt att man kände honom för man kunde säga och göra vad man ville då. Bilderna var superfina och vi är så nöjda. Han tog 0:- i betalning. Min man ska vara toastmaster på hans bröllop i slutet av sommaren så vi bytte tjänster kan man säga.

• Sara.80

Te66an: Jag blir lite förbryllad när jag läser det du skriver om att kameran är det viktigaste. Menar du att jag skulle bli en riktig datahacker (kan inget om datorer!) om jag bara fick en superdator framför mig? Eller att jag skulle bli en duktig konstnär med en hög lera och drejskiva framför mig? .

• Hoffsan

Jag var i kontakt med en fotograf via mail och han skrev såhär:

"Jag tar 3500kr för en bröllopsdags fotograferande. Det innebär att jag tar
    de klassiska bröllopsfotona där ni önskas bli fotograferade. Sedan är jag
    med i kyrkan och fotograferar där samt gästerna ute vid kyrkan när riset
    regnar fram.

För det priset får ni alla bilderna i både färg och svart-vitt på DVD skiva
    i hög upplösning (räcker till utskrifter i 70*100 cm). Ni får även ett antal
    framkallade bilder av mig i A4 förstoring samt i 13*19 cm. Ungefär 15-20
    bilder. Det brukar röra sig om ett hundratal bilder ni får på DVD skivan"

Tyckte det lät toppen. Bilderna var fina också på hans hemsida.

• Ladye

Hoffsan: vilken fotograf är det då?

• marranmi

man brukar säga att det inte spelar så stor roll vilken kamera det är, det är ju trots allt den bakom som bestämmer motivet och komponeringen.. det kan aldrig en kamera göra åt dej...det är stor skillnad på min svärmors kort och de kort jag och min sambo tar eftersom hon inte bryr sig om bakgrunden eller hur hon beskär medan det är väldigt viktigt för oss..

• Ladye

ja så känner jag med=)
    Jag vill ha en bra fotograf men jag vill inte betala så jag går bankrutt men i medelklass typ

Svar på tråden Vad kostar det med en bröllopsfotograf och vad fick du för priset?