• Ladye

Vad kostar det med en bröllopsfotograf och vad fick du för priset?

Vad kostar eran bröllopsfotograf och vad fick du för priset`?

• Svar på tråden Vad kostar det med en bröllopsfotograf och vad fick du för priset?
  • blomsterbiet

Vi betalar 2500 kr för fotografen och han tar kort på oss innan vigseln, i kyrkan under vigseln och efteråt när gästerna kastar ris. Sen följer han med till festskålen och tar kort där också.

Vi får alla bilder högupplösta på en skiva.

• Ladye

vilken fotograf var det och vart i vårat avlånga land finns den?

• Septembercess

våran kostar 1650:- och då tar han 12-15 bilder och vi får en förstoring samt de små (ca 12cm bilderna) lågupplösta på cd..sedan kan vi alltid välja fler av bilderna om vi ändrar oss och vill ha fler papperskopior..
    Han finns i stockholm och var jätte trevlig!

• blomsterbiet

Oj det glömde jag skriva. Jag bor i Skåne och fotografen finns i Helsingborg.

• Pomodoro

4000 for en timmes fotografering och 12 bilder i ett album. Alla bilder pa CD (DVD?)

• Brud-2007

2500 kr! 16 framkallade bilder!

• Brud-2007

Glömde säga 1,5 h fotografering..

• jagärsåkär

Vi betalar betydligt mer! Hela 22 000 för 6 timmars fotografering. Kommer inte ihåg hur många bilder och så men vi har valt ett absolut superproffs vars bilder vi blev kära i.

Ett litet tips är att inte kolla så mkt på kvantitet, snarare på vilken fotograf ni gillar! Ser fotografen det ni tycker är viktigt? Människorna? Helheten? Detaljerna? Ljuset? Spontaniteten? Några få bilder som ni älskar är bättre än 20 - 30 eller 100 bilder som ni tycker är sådär.

Just när det gäller fotografer tycker jag det är svårt att mäta i hur många bilder man får... Allt hänger ju på hur bilderna ser ut! Om ni har tid, kolla runt massor på internet för att hitta bilder ni gillar...

• Soofia

Vi betalar 1600 for 1,5 timmes fotografering och sdan väljer vi vad vi vill ha och betalar det. Vi får dessutom bilerna högupplösta på CD.
    Vår fotograf är super trevlig o finns i Stockholm.

Svar på tråden Vad kostar det med en bröllopsfotograf och vad fick du för priset?