• MrsS

Gjuta gips i iskubslåda?

Jag vill ha hjärtan i gips till dekorationer och undrar om det skulle funka att gjuta dem i gips i ikeas iskubslådor. www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=70085&langId=-11&categoryId=16221&chosenPartNumber=20099892
    Någon som vet?

• Svar på tråden Gjuta gips i iskubslåda?
  • fru?

snart hela kittet...

Jag har inga bilder ligger ute, men jag kan fota lite och maila dig

• Lothis

Själv har jag gjort några hundra hjärtan i vanlig trolldeg ( saltdeg) med hjälp av pepparkaksformar som jag sedan tryckt till så kanterna blir lite mjukare - jättenöjd =)

• esposa

fru? eller någon annan hur gjorde ni när ni sprayade hjärtana? Är rädd att få guldfärg över hela köket... Hur länge tar det innan de torkar? Och hur dekorerade du med glitter?

Håller på och gjuter mina i IKEAS formar just nu

• esposa

puffar lite för mina frågor här ovanför...

• fru?

Hej hallå
    Bilder kommer strax, har haft lite problem att få kameran och datorn att leka snällt ihop!! :)

Jag la mina hjärtan på skärbrädor/bakplåtar etc sm jag klädde med folie för att slippa få färg på dem, sedan bar jag ut hela härligheten på en gräsmatta och gick loss. Den färgen jag använde (Biltema) torkade på ca 10 min (dock inte på metallfolien så handskar rekomenderas).
    Glittret fick jag dit med hjälp av vanligt karlsons klister och en pensel, sedan stödde jag över glittret.

• esposa

Tack för tipsen fru? Jag sprayade mina i köket på en utbredd tidning. Gick bra (tidningen sög åt sig den överblivna färgen) förutom att lite färg kom på spisen så idag får jag gå och handla lite mer svinto

Bilder finns på vår hemsida om någon vill se petrastefan.weddingannouncer.com/photoalbums-20537.html

• emmtil

jag skulle med gärna vilja ha bilder! Låter ju kanon fint det där! Min smak!
    Så om ni ork..... emmtil@hotmail.com

• Goldensea

Jag förstår själva skillnaden gällande färg på betong och gips.

Är det någon som kan berätta några för/nackdelar med båda materialen? Det känns ju onödigt att göra i båda materialen bara för att testa.

• emmtil

Tack för bilderna!! Vilka fina hjärtan!! Blev ännu merasugen nu att göra sådana... man kan ju använda dem till mycket!!

• madlin

Ja de blev ju jättebra målade och med glitter på, har gipsat lite mer än 100 hjärtan nu - är bara så osäker på vilka färger det ska bli på dom så de får stå ett tag till *ler*

• 8108

Tack för bilderna!! Verkligen superfina hjärtan!

• majsanna

Jag blev så inspirerad av den här tråden så i helgen som gick nu har jag gjort ca 120 hjärtan! Tack för tipset.

Svar på tråden Gjuta gips i iskubslåda?