• MrsS

Gjuta gips i iskubslåda?

Jag vill ha hjärtan i gips till dekorationer och undrar om det skulle funka att gjuta dem i gips i ikeas iskubslådor. www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay&catalogId=10103&storeId=2&productId=70085&langId=-11&categoryId=16221&chosenPartNumber=20099892
    Någon som vet?

• Svar på tråden Gjuta gips i iskubslåda?
  • MrsNyberg2B

Det låter väldigt bra, det här, tycker jag!

Hur tjock ståltråd har ni haft?

• fru?

panduro har också gjutformar med hjärtan som blir lite större, 4-5 cm tror jag. Men den kostar ju lite mer är ikeas islåda :)

• esposa

Har blivit inspirerad av er här och varit till Ikea och handlat iskuber i hjärtformat nu Någon som vet vad gipset kostar och hur man gör för att blanda i ordning det? Köper man i pulverform eller? (alldeles för länge sen man gick på lekis )

• fru?

Jag köpte 5 kg alabastergips på Panduro för 109:-, men det räckte till 128 IKEA hjärtan och 85 Panduro hjärtan :)

Jag har spray målat mina vita och silver, och dekorerat med lite glitter, blev riktigt bra :O

• snart hela kittet...

fru?
    Har du inga bilder så att man kan få se?
    Är lite sugen på att göra hjärtan, men har inte bestämt mig.

• esposa

Tack fru?! Då vet jag ungefär hur mycket jag ska köpa

• Goldensea

Jag tycker att era hjärtan är superfina och funderar på om man skulle kunna ge bort det till bröllopsgästerna. Jag har dock inte förstått skillnaden mellan gips och betong.. är det någon som har lust att förklara för en vilsen själ?

• Kirsto

Gips är vitt och betong är grått. Betong är mycket hårdare än gips.

• www.evasleva.blogg.se

... och tyngre.

De jag länkade till tidigare är gjorde i betong, glömde skriva det :)

Svar på tråden Gjuta gips i iskubslåda?