• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • Normalliten

Abra: Jag fick informationen om Omega 3 från min kirurg vid konsultationen. Fick en lapp med hem där detta var skrivet och mailade och frågade ytterligare en gång om det eftersom även jag äter 2 tabletter om dagen. Hon påpekade då att jag bör ha uppehåll 2 veckor före och 2 veckor efter op pga av den ökade risken. Hon sa då att kapslarna påverkar mer än vitlök i maten och ett glas vin till
    Eftersom din klinik inte anser att det är någon risk tycker jag du ska gå på det. Våra op:er skiljer sig ju beroende på den kirurg och klinik man valt och alla säger olika. Det är ju egentligen bara en fråga om att bestämma sig vem man har förtroende för. Jag litade till 100% på min kirurg och även fast det inte var någon spa-känsla på kliniken anser jag inte att det är värt 8 000 kr mer för att få den känslan. Detta var en op jag skulle gå igenom och jag är mer än nöjd med min kirurg och den behandling jag fick!

• Normalliten

Tjolahopp: Jag hade vanlig tröja på mig när jag åkte från kliniken och varje dag därefter. Fick hjälp av man och barn när det tog emot för mycket (tajta t-shirts) men det var inga problem!!!

• Abra

Normalliten: Nej gud, jag skulle _aldrig_ betala så mycket extra för att få nån "SPA-känsla" precis! Vad jag betalar för är kirurgens specialla kompetens, att andra jag hört från blivit jättenöjda med resultatet, att det va den klinik som jag själv hört bäst om ang. allt viktigt. Plus att de bara har en statistik på kapselbildning på 2%, motför i genomsnitt 10% som det är överlag annars. Så inte sjuttsicken betalar jag extra för nån "SPA-känsla", nej, sån är inte jag! (Har faktiskt aldrig varit på nåt riktigt SPA heller.)

Men - OM det ingår i priset - så är det väl bara att "tacka och ta emot" - JAG protesterar inte!!

• Abra

...vill bara tillägga att det är jättebra att du är nöjd Normalliten! Det är väl det som är det allra viktigaste - att man själv är nöjd med resultatet och den behandling man fått!

((Kram))

• Tjolahopp

Björk00: Jag ska op. mig på Carlenderska i Göteborg. Sover över där första natten och sen är det jätte nära hem. Ska göra ett lyft (ankarlyft?) då jag har ganska mycket att lyfta upp eller ta bort?! Vi har sagt 275 (e det gram eller?) Men funderar på 250 el. mindre nu i efterhand. Alltså jag har alltid haft typ 80D men efter viktnedgången har de försvunnit och säckat ihop! silikon el. gelehallon kallade han det och de kommer att placeras bakom muskeln.
    Ja, hoppas verkligen läkningen går snabbt och smidigt Får jag ställa samma fråga till dig?

När jag har en bra bh, har jag fortfarande stora bröst så jag vill inte ha för mycket! Har verkligen jättekomplex för mina hängbröst och tom. läkaren frågade hur många barn jag hade fött, svar: INGA!! Tycker om att träna men kan inte ebs hitta en träningsbh som sitter längre så nu för tiden blir det bara gym och inget skump.

abra: Alltså jag har inte fått info om vitlök, avocado, massage, stretch, band, olika veckor att vänta för olika träningsformer mm.
    Ang. nippels cover (hehe, hitta på! vet ej va de heter) Vet jag ej hur hårt de sitter eller va de kostar. Men kan kika om jag går ner på stan i dagarna Såna där amningskupor går väl inte att fästa utan det är väl bara som en platt bommulls pad som man liksom läggr i bh:n?? Jag é inte 100, men tror det är så?? Jobbigt om de skulle ramla ur

Någon som har erf. av omman lägger implatatet bakommuskeln, hur mycket som "försvinner"??

• Abra

Tjolahopp: Det låter som du verkligen ser fram emot att få dina "nya bröst"! Du kommer säkert att bli nöjd! Låter ju jättejobbigt att ha det som du beskriver nu...
    Förstår att du är motiverad inför op iaf!

Det är som sagt tydligen inte alla kliniker som informerar om detta med att helst undvika viss kost och dryck 2 v. innan och efter op - och det tycker jag är synd, för det minskar ju iaf riskerna för kapselbildning.

Varför de sakerna helst bör undvikas är att pga att de gör blodet tunnare och därmed minskar dess förmåga att koagulera, vilket kan försämra läkningsprocessen, öka risken för inre blödningar och kapselbildning.

Det som man helst ska undvika är alltså:

¤ Alkohol (särskilt rödvin och att bli berusad ö h t)

¤ E-vitamin (men det är OK att ta t.ex. multivitamin pga så liten dos e-vitamin i den)

¤ Vitlök (i alla former)

¤ Avocado

(Jag kollade upp detta med Omega3 hos läkare, men fick svaret att det inte förtunnar blodet utan bara göra att man får nyttiga(re) blodfetter - så det är ingen fara att äta tydligen.)

Ja, just det ja - nipplecovers heter de ju - låter bekant!

Nej, amningskupor är kanske ingen bra idé trots allt, skippar nog det. Vill ju inte tappa de på golvet och behöva föklara nåt för nån typ - pinsamt!

Det "försvinner" ca 500 ml silikon då man lägger implantatet bakom br.muskeln.

När är det du ska på dej??

((Kram))

• Abra

... "När är det du ska OP dej?" ...skulle det ju stå!.....

• Tjolahopp

haha, satt å funderade vad du menade Tack så jätte mycket för att du orkade skriva ner allting. Har nästan lust att ringa och fråga varför de inte informerar om sådana saker? Känns ju viktigt! Har tid den 13 Juli! Vill ju inte ha riktigt så stora som innan. Mest strama åt och fylla upp Tänk va skönt det skulle va att kunna gå utan bh och kunna köpa vilken topp som helst!! (lycka ) Om 500 ml försvinner så tycker jag att två dl (blir det vá ?) är ganska mycket?? Det är ju så svårt att veta för man vet ju inte hur mycket som försvinner under lyftet?? Men det var ingen som hade gjort något här eller?? Oj, nu svamlar jag högt!

Haha, i så fall ska du nog tejpa fast dem eller sitta helt stilla För du har ju ingen bh att lägga dem i som man har när man ammar (tror jag att man har iallafall?)

Nä, nu har jag best. får ringa dem imorgon, har ju massor frågetecken?? Tack så jätte mycket för hjälpen!!!

kraam

• Abra

Tjolahopp: Oj då - skrev visst fel! Jag menar förståss att 50 ml förvinner bakom br.muskeln - 500 är ju en aaaaningens mkt liksom! (Jag menar - jag la ju in 375 ml t.ex.! )

(Och 50 ml silikon = 0,5 dl, så jag har t.ex. 375 ml silikon = 3,75 dl))'

Hoppas jag inte krånglat till det extra för dej iaf!

Vart är det du ska op dej nånstans?

((Kram))

Svar på tråden Bröstförstoring 9