• Swing

Bröstförstoring 9

Gamla tråden stängd, här här den nya!

• Svar på tråden Bröstförstoring 9
  • vioola

Enligt min kirurg "försvinner" ingenting alls, han tittade frågande på mig bara när jag sa det. Men visst klart det blir skillnad om man lägger det bakom eller framför. Jag själv provade det implantatet jag skulle opa in (under muskeln) innan i sportbehån och det vart ingen större skillnad när de väl var på plats :).

Jag längtar till hösten då är det dags för min korrigering, dåhar det nästan gått två år sen jag opade mig. Jisses vad fort det gått.

• Tjolahopp

abra: haha, 500 Reagerade ju inte ens!!! Jo, det hade ju varit lite mycke, haha!

Jag ska op. mig på Carlenderka här i Göteborg. Om jag inte bangar ur? Vad hade du för strl. innan?

vioola: vad är det för korrigering om man får fråga? Gick det inte bra första gången? Och varför måste du vänta så länge innan du kunnat göra den?

• vioola

Mina ärr sitter för långt ner :(. De tror att implantaten flyttat sig uppåt, kan visst bli så.. Jag blev sjuk (blodproppar i lungorna)och har ätit waran (blodförtunnande medicin) så de ville inte opa mig. Kan vara riskfyllt i vissa fall. Men nu ska det ÄNTLIGEN bli av hihi. Är väldigt nöjd med sorleken iaf. Är så glad att jag inte valde större. 330cc var alldeles perfekt för mig :)

• Abra

vioola: Jo, min kirurg tittade oxå frågande på mej då jag sa detta om att ju 50 ml "försvinner" bakom bröstmuskeln, men jag "stod ändå på mej", och fick exakt den storel jag ville ha!

Inte ens kirurgerna vet alltid allt om allt! Det beror nog på att kirurger inte är så himla insatta i det sk "ristestet", och det är ju det man utgår från då man säger att "50 ml försvinner".

Som t.ex. så hade jag med "ristestet" 325 dl ris, och tyckte det va en storlek jag ville ha på bysten - och sen plussade jag på 50 ml på implantatstorleken - dvs tog alltså 375 ml i varje bröst - vilket jag som sagt tycker motsvarar den storlek jag hade med "ristestet". Jag skulle iaf inte vilja ha mindre! Är glad att jag tog det jag gjorde.

Sen tänkte jag oxå på att de flesta som ångrar nåt efter op, ångrar just att de inte tog större implantat - de tycker de blev mindre än vad de tänkt sej innan.

Tjolahopp: Tur att du inte hann ringa till kliniken och säga att du vill ha "500 ml extra" då! Hade blivit riktiga _bomber_ det!

((Kram))

• Abra

3barnsmamm: Länge sen vi hörde nåt från dej! Hur har du det? Kommit till nåt beslut än?...

((Kram))

• Misha**

Angående kost innan/efter operation.. (tror jag snackar mer kost/träning än tutts i denna här tråden nu;))

Både Omega-3 och vitamin E är blodförtunnande i sig (varför man exempelvis inte ska äta dem i kombination med waran eller andra blodförtunnande medel). Det innebär att det tar längre tid för blodet att levra sig vid en blödning. Det kan innebära problem vid ex. en operation.

Höga doser omega-3 försämrar immunförsvaret, man testar det t o m som en ersättning för mediciner som ska försämra immunförsvaret bl a vid transplantationer. 10-15 g omega-3 från fisk är vad jag har sett testas men den siffran är några år gammal så jag är inte säker på hur det ser ut idag.

Högt intag av fleromättat fett kräver mer antioxidanter i kosten. Större risk för bildandet av fria radikaler vilket kan försämra immunförsvaret.

Jag talar alltså om höga doser här. Normala doser av omega 3 kommer inte ha någon negativ effekt på er hälsa, så ni behöver inte vara oroliga:)

Shit..jag börjar börjar gå utanför ämnet nu..men vissa saker brinner jag för. Ni får säga till om jag blir jobbig:)

• Tjolahopp

haha, skrattar ihjäl mig! Hade ju blivit idiot förklarad

Har provat det här med ristestet, men det funkar ju inte riktigt på mig... När jag har brösten i bh:n är de ganska stora redan. Är svårt att veta hur mycket som försvinner i lyftet?

vioola: Oj, har aldrig hört talas om? Men e ärren så synliga efter så lång tid? Va skönt för dig att äntligen få det gjort. När e det dax?

Nu får det räcka med häckande framför datan för ikväll sov gott allihopa!

• Misha**

Allmänt tycker jag tror jag faktiskt sköterskorna har bättre koll än kirurgerna hur man ska bete sig efter operation..hur konstigt det än kan låta. En kirurg är expert på det han gör- dvs operera. I snitt träffar han endast en patient tre ggr- vid konsultation, operation och efterbesök. Sköterskan är ju oftast den som har mest patientkontakt och mest erfarenhet av hur folk känner det tiden efter operationen. (Iallafall i mitt fall..ringer stup i kvarten och frågar allt jag funderar över) Ibland säger tom. kirurgen och sköterskan emot varandra..av någon anledning tror jag det är sköterskan som "vet bäst".

Exempel var förra veckan på först doktorn ringde mig och sa att jag skulle sluta tejpa, men det gick bra att börja träna! Sköterskan sa däremot nejnejnej! Ta det jättelungt eftersom jag inte hade någon tejp som skyddade ärren. Jag tror att kirurgen menade att jag var så pass läkt att det var mkt liten risk för inre blödningar. Sköterskan oroade sig mer för ärren, att de skulle bli så snygga som möjligt. Jag gick givetvis på sköterskans linje! (Astråkigt:( Jag vill börja röra mig nu! Ordentligt..)

• Misha**

Tjolahopp:

Ärr försvinner aldrig. Men de bleknar med tiden. Hur mycket de syns är väldigt individuellt.

vioola: Hur gör du för att "få upp" ärren? Ska de lägga de nya implantaten längre ned?

Svar på tråden Bröstförstoring 9