Pampig utgångsmarsch
Vi skulle vilja ha någon pampig utgångsmarsch, behöver absolut inte vara någon brudmarsch! Någon som har några bra förslag??
Vi skulle vilja ha någon pampig utgångsmarsch, behöver absolut inte vara någon brudmarsch! Någon som har några bra förslag??
Vi gick ut till Bourrée ur Water Music av Händel. Väldigt pampig och härlig! In gick vi till Canon i D. Väldigt vacker, stillsam och perfekt för nervösa fötter som gärna vill gå lite snabbt...
Min man är fran Dalarna, sa vi hade "Brudmarsch fran Dalarna". Tyckte vi var personlig och bra! Den är dessutom lite gladare än en del andra, och när man gar ut ska det ju vara glädje och fest tyckte vi.
ska no tillägga åxå att toccatan/Vidor är pampig fast glad! Riktig avslutning =)
Måste fråga hur ni får tag på alla låtar?? Vet att kyrkomusik.se har, men där finns ju inte alla med som ni pratar om, är desperat efter tips !!!!!!
Om du ger mig din mailadress kan jag maila Vidor till dig. Det var min mamma som tyckte att vi skulle ha den så hon köpte den på cd åt oss.
Tack gärna: ekeroth50@hotmail.com
drottningholmsmusiken
Vi har tänkt oss låten Klinga mina klockor av Benny Andersson, både pampig och glad! =)
www.monomusic.se/klinga.html
Nån mer som vill skicka till mig?
ekeroth50@hotmail.com
Kan inte någon skicka Vidor till mig också, SNÄLLA ;)