• Malla77

Pampig utgångsmarsch

Vi skulle vilja ha någon pampig utgångsmarsch, behöver absolut inte vara någon brudmarsch! Någon som har några bra förslag??

• Svar på tråden Pampig utgångsmarsch
  • Jessica m S & M

Vi ska spela en låt av ERA som heter Infanati när vi går ut ur kyrkan. Tycker att alla deras låtar är "pampiga".

• KakNina

Kunde inte låta bli att svara...

Min blivande svärmor propagerar ständigt för Triumfmarschen ur Aida som utgångsmarsch på vårt bröllop. Den ska tydligen vara jättepampig, speciellt om man ha trumpeter till. Vi ska dock inte ha den, men om du vill lyssna på den så finns den med på www.kyrkomusik.nu

• Lillamig

Min mor foreslog ocksa Triumphmarschen (eftersom jag ar lite av ett operafan och Aida var en av mina favoriter som yngre). M2B totalvagrade dock sa det blev Kanon i D (vacker ej pampig).

Trumpet Voluntary? Mendelson?

• Slottsbruttan

Vi skall 500 miles (Ur Benny and Joon) som utgångs"marsch".

• farry4u

Vi ska ha Divano med E.R.A. Värt att lyssna på om man vill ha något pampigt =)

•  Miss Cee

Vi hade "Anthem" från Chess, fast kantorn spelade den lite annorlunda och öste på redan från början (annars börjar den egentligen lite försiktigt och blir jättepampig vid slutet).

• Louise14

VI har Jeremiah Clarke´s Trumpet voluentary ( vet ej stavningen) och den är pampig, fast samtidig glad. Vi har valt den för att ingångmarschen är ju rätt tung och så, och den här är glad och upprymd, som jag är säkert på att man känner sig efter vigsel...

• amorin

Vi ska ha Toccata ur Vidors 5 symfoni. Den är riktigt pampig. Organisten måste spela på alla fem manualerna och dessutom med fötterna! Låter som om det är mer än en person som spelar.

• sera

oooooh *ryser* toccata/Vidor är så underbaar =/ vill åxå ha den men min blivande vägrade så vasska man göra =) en sak kan han ju få va me å besluta!
    Den e underbar verkligen...leta upp den å lyssna! En rätt avancerad bit-mkt pampig

Svar på tråden Pampig utgångsmarsch