• jagärsåkär

Era kostnader i månadslöner räknat?

Jag läste om en brud som lagt en hel årslön på sitt bröllop. Det fick mig att haja till lite... Oj. Hur mkt lägger vi i förhållande till månadslön?

För oss blir det nog: 3 månadslöner var kan man säga (alltså 6 månadslöner totalt). Fast inte riktigt eftersom mina föräldrar kommer betala en stor del. Det slutar nog med att vi lägger 3 månadslöner totalt ist. Per person alltså 1,5 månadslön.

Hur mycket lägger ni?

• Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?
  • Troll-P

Tillägg:
    vi hade kunnat spara ihop till kostaden för HELA bröllopet på ett år. Dvs de tre månadslönerna.

• en dag i juni

åtta månadslöner, men då är jag student

• malle_1

4 månader efter skatt.. fast nu får vi hälften

• wife 2 be - been wife

vårat kostar 2,5 månadslöner
    80 gäster, varav förädrar står för 1/3 av kalaset

• MrsNorell2b

Vi lägger 2 månadslöner om man räkna det vi har tillsammans netto och sedan lägger våra föräldrar en halv av våra månadslöner var. Så 3 då totalt.. :)

• jagärsåkär

Kul att många svarar på min tråd!

Vi har precis avbokat vårt dyra slott och bestämt oss för att ha bröllop på landet ist! Nu vet jag inte hur många månadslöner det kommer kosta. Min far betalar nog allting, men i våra månadslöner räknat landar det nog på 2 efter skatt. Nja... nej det blir nog mer. Återkommer när jag vet mer.

• Hemlig brud 07

Max en halv efter skatt lade vi.

• ReaperBot4

Varför kan folk inte skriva vad det kostar i svenska kronor? En månadslön kan ju variera nått väldiga......Tycker det är lite tragiskt dock att se vilka enorma summor som läggs på bröllop...Gift er i tingsrätten med mor o far som gäster, blir jättebilligt.

• Elisabet hjärta Christian

nettolöner så blir det: 2 månadslöner var. fast nu har vi inte betalt själv...

• silvera

Jag lade en månadslön,(ca 10000 efter skatt) och min då blivande man lade 2 månadslöner, (ca 150000 efter skatt) Då är allt inräknat med resor, kläder, presenter, ringar, morgongåvor, pyssel osv.

Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?