• jagärsåkär

Era kostnader i månadslöner räknat?

Jag läste om en brud som lagt en hel årslön på sitt bröllop. Det fick mig att haja till lite... Oj. Hur mkt lägger vi i förhållande till månadslön?

För oss blir det nog: 3 månadslöner var kan man säga (alltså 6 månadslöner totalt). Fast inte riktigt eftersom mina föräldrar kommer betala en stor del. Det slutar nog med att vi lägger 3 månadslöner totalt ist. Per person alltså 1,5 månadslön.

Hur mycket lägger ni?

• Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?
  • elja651

Oj, när man räknar så, så blir det inte ens 1,5 gemensam månadslön brutto. Vilket bra sätt

• Gemma

Betr. att lägga en årslön eller mer på något som kanske är den viktigaste dagen i ens liv, ett minne som varar förevigt för en själv och alla andra som närvarar:

Om man gifter sig för resten av livet, och resten av livet varar 60 år, och man fördelar en årslön på 2 personer plus eventuella föräldrar som bidrar, så är det väl inte så himla uppseendeväckande?

Förundrar mig ständigt över allt detta tjat om vad som passar sig, och vad som inte gör det. Vad är det som säger att just ni som lägger 2 månadslöner har rätt?

Dessutom... även om man nu lägger en miljon och bröllopet spricker efter ett år, så kanske det känns rätt för just detta par. De kanske helt enkelt har råd.

• Balinda

håller med Gemma
    det är ju upp till var och en hur mycket man kan och vill lägga ut. vi bestämde oss tidigt för att vi inte ville lägga ut så mycket pengar för det finns så många andra hål dem behöver stoppas i.vi la två månadslöner ca 30000 efter skatt.mycket pengar för oss.
    en del har ju mycket högre månadslöner ochdå kanske man har lagt 100000 i stället. men då har man ju råd med det oxå,

• PennyJenny

Hm, innan eller efter skatt? Efter skatt, 2 vardera. Det är för bröllopet och festen, inte resan.

• elja651

Hur gör man ens av med en årslön på ett bröllop? Vad köper man då?

• Blivande Fru Stålhandske

Elja651,

Hur gör man av med 500 på ett par skor? Eller 2000? eller 10000?

Vad köper man då?

Det finns olika prisnivåer inom samma kategorier, vare sig det handlar om skor, mat, hårklippningar eller... bröllop. :)

• SoMmAr BrUd -07

elja651 : En årslön är inte så svårt att lägga på ett bröllop Vad man köper ??
    Allt kostar mer el mindre till ett bröllop, vissa vill kanske ha middag på resturang medans andra lagar själv och sen beror det på hur många gäster man vill bjuda.. eller man kanske vill lägga mycket pengar på sin ring o.s.v Det kostar ju alltid mycket mer om man vill köpa alla tjänster än att göra allt själv. Som sagt det är så olika hur man vill göra och vad man har för förutsänningar Och som tur är, är det valfritt...

• Clobberella

oj, vårt bröllop kostar ungefär 2 månadslöner men vi får ganska mycket sponsring av våra föräldrar så vi lägger nog bara ungefär en månadslön själva... Månadslön INNAN skatt menar jag då.

• Hanna76

Totalt går bröllopet på ca 2 månadslöner (2,5 med bröllopsresa) Men vi får bidrag av respektive föräldrar så själva har vi lagt knappt 1 månadslön. Före skatt.

Låter inte så farligt när man skriver det så här...

• Hanna76

Vi har hunnit spara lite mer än 1 månadslön själva, tog ca 6-8 månader tror jag...

Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?