• jagärsåkär

Era kostnader i månadslöner räknat?

Jag läste om en brud som lagt en hel årslön på sitt bröllop. Det fick mig att haja till lite... Oj. Hur mkt lägger vi i förhållande till månadslön?

För oss blir det nog: 3 månadslöner var kan man säga (alltså 6 månadslöner totalt). Fast inte riktigt eftersom mina föräldrar kommer betala en stor del. Det slutar nog med att vi lägger 3 månadslöner totalt ist. Per person alltså 1,5 månadslön.

Hur mycket lägger ni?

• Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?
  • H&N

Antingen tjänar ni här väldigt bra alltså väldigt bra eller också är era bröllop väldigt billiga.

Måste också fråga pratar ni innan eller efter skatt....

Innan skatt tar det oss 4 månader, efter skatt tar det oss 6 månader och nu tjänar vi bra.

• Joleen

Vi kommer att ha lagt 1,5-2 månadslöner var, brutto, när vi är klara, inklusive allt!

• c_t

Vi gör av med 2 månadslöner var så sammanlagt 4 månadslöner före skatt.

• maljor

Vi kommer göra av med 2½ av sambonslön brutto, men minus sponsring och vad som kommer dras bort sen för betalbaren så blir det nog 2 bruttolöner för honom.

• Bettan6

Får man fråga vad en månadslön ligger på? Hade själva tänkt att lägga ca 1 1/2 månadslön plus 1/2 i sponsring av föräldar.

• Kaffemoster

Vårt bröllop kostade oss ca 1.5 månadslön (efter skatt) .. Bröllopsresa ingår ej.

• Kristina07

Det blir ganska exakt 1 gemensam månadslön, innan skatt.

• Kaffemoster

.. glömde ringen ... Blir en halv månadslön till ... Totalt 2 månadslöner (efter skatt)

• Wicks

under en månadslön här....

• Malla Malaga

Tänkte på att den som undrar hur man kunde lägga en årslön på ett bröllop kanske inte kommit på att en del bara har 6000 kr i "månadslön" vilket ju blir betydligt mindre än om man har 35 000 kr... Och särskilt svårt är det ju inte, bjud alla du känner på den lyxigaste maten på det coolaste stället så är du redan uppe i hundra tusen

Min sambo vill helst gifta sig i lugn och ro bara vi, så för mig blir det nog inte ens en tiondels månadslön om han får som han vill, hehe, fast resan får väl räknas (men den är typ 1500 kr t o r vid lågsäsong)

Svar på tråden Era kostnader i månadslöner räknat?